"Więcej Świata" - nowy magazyn "Wyborczej"

Redaktorem naczelnym został Mariusz Kania.

Dziś z "Gazetą Wyborczą" ukazuje się pierwszy numer magazynu "Więcej Świata", który – jak informuje Agora – przygotowano z myślą o czytelnikach zainteresowanych informacjami z zagranicy. "Więcej Świata" co miesiąc przedstawiać ma teksty światowych mediów, przede wszystkim wiodących europejskich dzienników zrzeszonych w prestiżowym sojuszu Leading European Newspaper Alliance (LENA).

 "Gazeta Wyborcza" przystąpiła do LENA pod koniec kwietnia br. i m.in. dzięki tej współpracy stworzyła nowy serwis  Wyborcza.pl/wiecejswiata. Papierowy magazyn jest kontynuacją tego projektu. 

"Wyborcza" dołączyła do grona założycieli LENA, czyli 7 tytułów z 6 europejskich krajów: "Die Welt” z Niemiec, "El País" z Hiszpanii, "La Repubblica" z Włoch, "Le Figaro" z Francji, "Le Soir" z Belgii, a także "Tages-Anzeiger" i "Tribune de Genève" ze Szwajcarii. Łącznie członkowie LENA mogą się pochwalić dotarciem do prawie 7 mln czytelników wydań tradycyjnych i prawie 43 mln unikalnych użytkowników serwisów internetowych.  W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została także partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego Euractiv i firmy Google oraz nawiązała współpracę z dziennikiem "The Wall Street Journal".  

Czytelnicy "Gazety Wyborczej", co wynika z badań czytelnictwa i listów do redakcji, chcą więcej informacji o świecie, polityce europejskiej oraz globalnych procesach społecznych i ekonomicznych. Trudno wyobrazić sobie ciekawsze oczekiwania wobec redakcji. Czytelnicy chcą więcej świata, więc nasza odpowiedź jest prosta – "Więcej Świata", w wydaniach papierowych i cyfrowych – komentuje zmianę Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

Na 24 stronach wydania "Więcej Świata" czytelnicy znajdą teksty od redakcji "Gazety Wyborczej", artykuły z dużych europejskich mediów (członków LENA) oraz teksty z "The Wall Street Journal". Publikacje będą dotyczyły różnych zagadnień – od technologii, poprzez tematy społeczne i polityczne, po rozmowy z gwiazdami kina. 

Redaktorem naczelnym magazynu jest Mariusz Kania, odpowiedzialny także za serwis Więcej Świata działający na Wyborcza.pl. 

Wydania "Gazety Wyborczej" z magazynem "Więcej Świata" będą kosztować 4,99 zł.

Ukazanie się magazynu wspiera kampania promocyjna – autopromocja na łamach "Gazety Wyborczej" i w serwisie Wyborcza.pl, promocja w internecie oraz radiu (Tok FM).

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.