Wirtualna Polska poprawia rentowność, choć telewizja wciąż generuje straty
W I kwartale Grupa WP wypracowała 32 mln zł zysku EBITDA i 8,3 mln zł zysku netto.
Grupa Wirtualna Polska, do której należą portale Wirtualna Polska i O2, szereg serwisów m.in. e-commerce oraz kanał telewizji naziemnej WP TV, w I kwartale 2018 r. uzyskała 117,8 mln zł przychodów, o 13,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. 114,9 mln zł z tego przyniósł grupie segment online, o 11,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Telewizja WP uzyskała w trakcie pierwszych trzech miesięcy tego roku 2,9 mln zł przychodów, ponaddwukrotnie więcej niż rok temu (0,8 mln zł).
Grupa wypracowała w minionym kwartale 32 mln zł wyniku EBITDA (zysk przed amortyzacją i opodatkowaniem), o 53 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. Segment online wygenerował blisko 34,6 mln zł EBITDA, natomiast działalność telewizyjna obciążyła bilans grupy stratą 2,6 mln zł (o 1,3 mln zł niższą niż rok wcześniej).
– Pod względem dynamiki zysku na poziomie EBITDA to był najlepszy kwartał od czterech lat. Inwestycje w e-commerce, viewability reklam i WP marketing cloud opłaciły się – przekonuje Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.
W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska Holding za ponad 85 mln zł kupiła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi, prowadzącej trzy marketplace’y w kategorii moda oraz dom i wnętrze. 17 maja br. spółka zależna od WP Holding Wakacje.pl kupiła sieć turystycznych agencji franczyzowych My Travel. Kwota nabycia wyniesie od 10 do 19 mln zł – zależnie od wyników My Travel za 2018 r.
Grupa wypracowała w minionym kwartale 32 mln zł wyniku EBITDA (zysk przed amortyzacją i opodatkowaniem), o 53 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. Segment online wygenerował blisko 34,6 mln zł EBITDA, natomiast działalność telewizyjna obciążyła bilans grupy stratą 2,6 mln zł (o 1,3 mln zł niższą niż rok wcześniej).
– Pod względem dynamiki zysku na poziomie EBITDA to był najlepszy kwartał od czterech lat. Inwestycje w e-commerce, viewability reklam i WP marketing cloud opłaciły się – przekonuje Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.
W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska Holding za ponad 85 mln zł kupiła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi, prowadzącej trzy marketplace’y w kategorii moda oraz dom i wnętrze. 17 maja br. spółka zależna od WP Holding Wakacje.pl kupiła sieć turystycznych agencji franczyzowych My Travel. Kwota nabycia wyniesie od 10 do 19 mln zł – zależnie od wyników My Travel za 2018 r.
Maciej Burlikowski
1755 Artykuły
W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.
Komentarze
Artykuły powiązane