Meizu chce być numerem trzy na rynku smartfonów w Polsce

W ciągu roku chińska marka zamierza sprzedać 100 tys. telefonów, a za trzy lata trafić na podium.

Na polski rynek wchodzi oficjalnie kolejny producent smartfonów z Chin – firma Meizu. Należy ona do chińskiego giganta internetowego Alibaba, który w 2015 r. kupił Meizu za 590 mln dol. (ok. 2,15 mld zł). Swego czasu marka Meizu była u nas znana, choć nie tak powszechnie, z dobrej jakości odtwarzaczy MP3. Dystrybutorem Meizu w naszym kraju jest giełdowa spółka Maxcom.

Firma rozpoczyna podbój naszego rynku z ofertą trzech modeli smartfonów: M6 za 499 zł (wersja z pamięcią 32GB – 569 zł), M6s za 849 zł i Pro 7 za 1399 zł. Jak twierdzi Tony Lei, dyrektor Meizu na Europę, firma planuje, że w ciągu 12 miesięcy sprzeda u nas 100 tys. telefonów. W ciągu miesiąca w ofercie mają pojawić się pozostałe produkty Meizu, takie jak np. smartwatche, powerbanki czy słuchawki. Produkty Meizu mają być dostępne w sieciach elektromarketów, a w kolejnym kroku także w ofercie operatorów komórkowych. Firma planuje, że w ciągu trzech lat telefony Meizu będą trzecie na liście najchętniej kupowanych urządzeń w Polsce.

Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcomu, powiedział, że firma wierzy, iż marka Meizu osiągnie w Polsce podobny poziom popularności jak marki Huawei czy Xiaomi.

Marka Meizu będzie promowana głównie w mediach digital (social media, reklamy w internecie, e-mail marketing, content marketing, SEO) oraz w salonach operatorów i poprzez działania PR. Marketing managerem Maxcomu jest Krzysztof Kogut, który pracował wcześniej m.in. w marketingu sieci meblowej Agata oraz sieci sklepów ze sprzętem fotograficznym Fotojoker. Nazw współpracujących z marką agencji nie podano. 

Tony Lei podkreśla, że Meizu to jeden z największych producentów na świecie, ma 15-letnie doświadczenie na rynku smartfonów, swoje produkty sprzedaje w 40 krajach i ma ok. 600 własnych sklepów. W ub.r. Meizu sprzedało globalnie ok. 20 mln szt. smartfonów, o ok. 2 mln mniej niż w 2016 r. Wspomniany Huawei sprzedał w ub.r. 153,1 mln szt. smartfonów, o 13,8 mln szt. więcej niż w 2016 r., a Xiaomi sprzedało w ub.r. 92,4 mln smartfonów, o 39,4 mln więcej niż w 2016 r.

Maciej Burlikowski 954 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.