Starcom Domem Mediowym Roku według "Media & Marketing Polska"

Wyróżnienia w kategorii domy mediowe otrzymały: GroupM, skupiająca 3 agencje, Blue 449, Havas Media, MullenLowe MediaHub i OMD. Wśród agencji reklamowych wyróżniono: 2012, Brasil, Grey Group Poland, Havas Warsaw, Leo Burnett Warszawa i FCB Bridge2Fun, a eventowych: Allegro, Bespoke i Horeca Group.

Starcom został Domem Mediowym Roku według "Media & Marketing Polska". Jak piszemy w dorocznym raporcie "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", Starcom "po latach wytrwałej i skutecznej walki o nowy biznes i po roku ważnych przetasowań agencyjnych jak żaden inny podmiot zasłużył sobie na ten tytuł". Na przełomie 2017/2018 nowy biznes tej agencji powiększył się o 2 mld zł (dane RC, Nielsen Audience Measurement, estymacje własne dotyczą tylko internetu). Ten wynik udało się wypracować dzięki takim przetargom jak Allegro, L'Oreal, Grupa Żywiec czy Maspex. Na tytuł Domu Mediowego Roku miały również wpływ takie aspekty jak oferta analityczna, badawcza i strategiczna. Starcom również bardzo dobrze wypadł w badaniu satysfakcji klientów.

Wyróżnienia dla najlepszych domów mediowych powędrowały do GroupM, którą tworzą agencje MediaCom Warszawa, Mindshare, Wavemaker ("Wspólna siła"), Blue 449 ("Dynamika start-upu"), Havas Media ("Wysoka skuteczność"), MullenLowe MediaHub ("Partner na lata") oraz OMD ("Trwałe dobro").

W kategorii agencji reklamowych nie przyznaliśmy nagrody głównej. Wyróżnienia otrzymały agencje: 2012 ("Siła w kreacji"), Brasil ("Doceniony przez klientów"), Grey Group Poland ("Wzorowa agencja sieciowa"), Havas Warsaw ("Powrót na podium"), Leo Burnett Warszawa ("Mocny handicap") i FCB Bridge2Fun ("Imponujący wzrost").

W raporcie "Agencje Reklamowe i Domy Mediowe" znajdują się portrety 32 domów mediowych i 55 agencji reklamowych. Każda z nich opisana jest również badaniem satysfakcji klientów, które na zlecenie "MMP" przeprowadził instytut badawczy Kantar Millward Brown. W tegorocznym badaniu próbę wyjściową stanowiło 4657 kontaktów, wywiady udało się zrealizować z 1271 osobami.

W najnowszym numerze "Media & Marketing Polska" publikujemy również raport "Agencje Eventowe 2018". Wyróżniliśmy w nim agencje Allegro ("Najlepszy partner"), Bespoke ("Faworyt klientów"), Horeca Group ("Efektywne wsparcie"). Za najciekawszy projekt eventowy uznaliśmy "Santander Orchestra" zrealizowany przez agencję MyPlace. 

Wczoraj podczas uroczystej gali wręczenia nagród agencjom, uhonorowano również marki i marketerów. Tytuł CMO Roku otrzymał Filip Fiedorow, marketing director IKEA Retail. Na Markę Roku wybrano Okocim. Wyróżnienia otrzymały marki: Wawel, CCC, T-Mobile i Huawei.

Maciej Florek 1956 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.