Automatyzacja umożliwia dokładniejsze dopasowanie treści

Dlaczego tak jest, wyjaśnia Aleksander Skałka - Marketing Automation Strategy Director w firmie Behauer.

MMP: SALESmanago nazywa się jedyną na świecie platformą marketingową w pełni przygotowaną do rewolucji mobilnej. Dlaczego?

Aleksander Skałka, Marketing Automation Strategy Director, Behauer: Coraz więcej konsumentów “przesiada się” z komputerów stacjonarnych czy laptopów na smartfony. Otwierają na nich maile, przeglądają social media czy oferty na stronie internetowej. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzisiejszych użytkowników, dbamy o to, by treści wyświetlane w naszym systemie były całkowicie responsywne  i dopasowywały się automatycznie do urządzenia użytkownika. Dzięki temu maile, pop-upy, strony startowe czy formularze kontaktowe prezentowane są zawsze w optymalnej formie.

Co istotne, niewiele jest na rynku systemów do automatyzacji w aplikacjach mobilnych. My oferujemy system APPmanago poszerzający wszystkie możliwości SALESmanago o zbiór i analizę danych w obrębie aplikacji mobilnych. Oba systemy są ze sobą ściśle zintegrowane, choć można ich też używać niezależnie. Integracja pozwala na łączenie danych z obu systemów i aktywowanie procesów automatyzacji na podstawie zachowań monitorowanych przez jeden z systemów w drugim.

Klienci korzystający z APPmanago zdobywają informacje, które pozwalają m.in. na wprowadzenie inteligentnej segmentacji użytkowników, automatyzacji i personalizacji mailingów oraz powiadomień push, a także optymalizację dostarczanych treści i rekomendacji. Platforma obsługuje też funkcję geolokalizacji i przy użyciu iBeaconów (małych nadajników sygnału bluetooth w smartfonach) pozwala na wysyłanie powiadomień oraz kodów rabatowych osobom znajdującym się w pobliżu sklepu. Można też monitorować, jakie produkty na półce przyciągają największą uwagę konsumenta.

Co w największym skrócie daje wdrożenie oprogramowania SALESmanago?

SALESmanago pozwala klientom nie tylko zautomatyzować część pracy, ale także znacznie poprawić jej skuteczność. System rozpoznaje użytkowników odwiedzających stronę internetową, analizuje ich zachowania online i dokonywane transakcje. Dzięki temu można im dostarczać spersonalizowanych treści w najodpowiedniejszych kanałach komunikacji i mieć pewność, że komunikacja dotrze do odbiorców w najbardziej odpowiednim momencie w ich procesie zakupowym.

Efekty wdrożenia systemu potwierdzone są licznymi case studies naszych klientów. Według licznych badań, które możemy również potwierdzić naszymi doświadczeniami przy wdrożeniach, komunikacja wykorzystująca marketing automation jest średnio o 400% bardziej skuteczna od masowej komunikacji kierowanej do całej bazy kontaktów.

Jak przebiega monitorowanie konsumentów i ich zachowań na stronie www?

Początkowo użytkownik wchodzący na stronę WWW jest anonimowy - odczytujemy tylko dane z adresu IP oraz dodatkowych danych protokołu HTTP/HTTPS. Wiemy więc, ile czasu spędza na stronie i jakie adresy URL odwiedza. Sytuacja zmienia się, gdy zachęcimy go do wypełnienia na stronie formularza – jego dane trafiają wtedy do systemu marketing automation, a w przeglądarce użytkownika instalowane jest ciasteczko, pozwalające na łączenie informacji o wizycie z kartą kontaktu w SALESmanago.

SALESmanago wdraża też najnowocześniejsze technologie takie jak m.in. fingerprinting - pozyskiwanie „odcisku palca” użytkownika danej przeglądarki internetowej. Cały proces odbywa się dzięki prostej i szybkiej implementacji kodu monitorującego na stronach naszych klientów. Dzięki temu w ciągu kilku godzin mogą zacząć zbierać informacje o użytkownikach. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwala na automatyczne kierowanie spersonalizowanych działań do użytkowników we wszystkich kanałach komunikacji, w oparciu o proste mechanizmy i algorytmy jak reguły automatyzacji, ale także zaawansowane jak sztuczna inteligencja.

SALESmanago wyposażyliśmy w autorski silnik do przetwarzania danych i dostarczania rekomendacji produktowych - moduł Copernicus oparty na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. System ten pozwala na analizę dużych ilości danych takich jak wizyty, transakcje, ścieżki zakupowe, wyświetlane produkty, wspólnie kupowane produkty czy cechy klientów. Analiza pozwala odnaleźć korelacje między danymi o największej sile. Dzięki temu nawet użytkownicy anonimowi, o których mamy tylko  podstawowe informacje (np. ostatnio wyświetlone produkty), mogą otrzymać  rekomendacje na podstawie danych o tym, jak zachowali się inni użytkownicy, którzy oglądali dany produkt.

Co to jest technologia Digital Body Language?

W sprzedaży offline możemy obserwować zachowanie klienta. Patrzymy, czy nerwowo szuka produktów, zniecierpliwiony spogląda na zegarek czy z zaciekawieniem przegląda kolejne artykuły. Digital Body Language to technologia umożliwiająca obserwację i analizę takich informacji w sferze online. Dzięki niej zbieramy informacje o wszystkich śladach pozostawionych przez klienta podczas wizyty na stronie www: źródła wejść na stronę, lokalizacja, reakcje na wysyłane maile, zainteresowanie poszczególnymi treściami, wypełnienia formularzy i wiele innych. Umożliwiamy tym samym klientom precyzyjne targetowanie kampanii marketingowych, rekomendowanie odpowiednich produktów, reagowanie na konkretne działania kontaktów i personalizację treści.

Co  kryje się pod określeniem "personalizacja wszystkich kanałów w czasie rzeczywistym"?

Chodzi o możliwość niemal natychmiastowego reagowania na większość podejmowanych przez klienta działań poprzez dostarczenie dopasowanej do jego potrzeb i preferencji treści we wszystkich kanałach.

Przykładowo, wiedząc czym klient interesował się na stronie, możemy przygotować kampanię z retargetingiem obejmującą wszystkie kanały komunikacji – niezależnie od tego, czy będzie przeglądał media społecznościowe, skrzykę e-mail czy otrzyma powiadomienie web push. Dzięki temu mamy pewność, że zobaczy komunikat, jaki dla niego przygotowaliśmy. Nasza komunikacja i oferta powinna być tam, gdzie klient, a każdy z nich ma własne preferencje i obszary w internecie, w których spędza najwięcej czasu. Choć treści serwujemy w wielu kanałach, sterowane są z jednego systemu i dzięki temu zachowana jest spójność w komunikacji. System gwarantuje, że klient wszędzie otrzyma treść spersonalizowaną stosownie do swoich potrzeb.

Rozmawiał: Paweł Piasecki

Benhauer, producent SALESmanago Marketing Automation, uplasował się na 26 miejscu w rankingu Financial Times 2018 najszybciej rozwijających się firm w Europie, osiągając w latach 2013-2016 współczynnik wzrostu równy 3363%. To równocześnie jedyna firma marketing automation znajdująca się w pierwszej trzydziestce rankingu i najwyżej oceniany polski biznes.

Paweł Piasecki 52 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.