Międzynarodowe finały

Rozstrzygnęły się trzy duże przetargi na poziomie międzynarodowym - BP rozszerza współpracę z WPP, a PHD przejmuję obsługę mediową HSBC. Z kolei Dentsu wygrywa budżet Estee Lauder.

Koncern paliwowy BP (British Petrol) wybrał holding WPP do kompleksowej globalnej obsługi reklamowej. Wybór WPP był poprzedzony przetargiem, który trwał od połowy 2017 r. Wybór tego holdingu oznacza rozszerzenie współpracy, z którym BP pracuje od dekady. Do obsługi BP WPP powołuje specjalny zespół pod nazwą Team Energy, który będzie świadczył m.in. usługi reklamowe, digital, komunikację marketingową, serwis brandowy czy PR. Team Energy zostanie zbudowany z talentów z takich agencji jak Ogilvy, Grey, VML, Mindshare, Essence, SocialLabs czy Landor. Zespół będzie miał swoją główną siedzibę w Londynie z biurami hubowymi na całym świecie. Z kolei do planowania i zakupu mediów WPP będzie tworzył zespół składający się z osób z Essence, Mindshare, Possible i Neo.

Dobre wieści usłyszeli też pracownicy PHD (Omnicom). Ta sieć wygrała przetarg na obsługę globalnego budżetu mediowego banku HSBC. Jego wartość szacowana jest na 400 mln dol. Takie rozstrzygnięcie oznacza zakończenie współpracy HSBC z Mindshare (WPP/GroupM) po 13 latach. PHD w tym przetargu, poza Mindshare, walczyła również z Dentsu Aegis Network. Konkurs składał się z trzech etapów. Doradzała w nim firma ID Comms.

Ten sam audytor uczestniczył w przetargu Estee Lauder. Zwycięsko wyszedł z niego dom mediowy Vizeum (Dentsu Aegis Network), który przejmuje obsługę tego klienta w regionie EMEA. Dotychczas sieciowo Estee Lauder pracował z OMD. Ta agencja również brała udział w postępowaniu, a walka toczyła się o budżet wart 30 mln euro. Przetarg nie dotyczył Wielkiej Brytanii.

Z lokalnych wieści: doszło do przeniesienia budżetu mediowego Nest Banku. Marketer wybrał ofertę Blue 449 (Publicis Media). Do jej zadań należy realizacja działań mediowych: opracowanie strategii, planowanie i zakup mediów (online i offline) oraz działania z zakresu performance marketingu. W przetargu brały udział dwie agencje – Blue 449 oraz Wavemaker (WPP/GroupM), która dotychczas obsługiwała Nest Bank.

Maciej Florek 1956 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.