Międzynarodowe finały
Rozstrzygnęły się trzy duże przetargi na poziomie międzynarodowym - BP rozszerza współpracę z WPP, a PHD przejmuję obsługę mediową HSBC. Z kolei Dentsu wygrywa budżet Estee Lauder.
Dobre wieści usłyszeli też pracownicy PHD (Omnicom). Ta sieć wygrała przetarg na obsługę globalnego budżetu mediowego banku HSBC. Jego wartość szacowana jest na 400 mln dol. Takie rozstrzygnięcie oznacza zakończenie współpracy HSBC z Mindshare (WPP/GroupM) po 13 latach. PHD w tym przetargu, poza Mindshare, walczyła również z Dentsu Aegis Network. Konkurs składał się z trzech etapów. Doradzała w nim firma ID Comms.
Ten sam audytor uczestniczył w przetargu Estee Lauder. Zwycięsko wyszedł z niego dom mediowy Vizeum (Dentsu Aegis Network), który przejmuje obsługę tego klienta w regionie EMEA. Dotychczas sieciowo Estee Lauder pracował z OMD. Ta agencja również brała udział w postępowaniu, a walka toczyła się o budżet wart 30 mln euro. Przetarg nie dotyczył Wielkiej Brytanii.
Z lokalnych wieści: doszło do przeniesienia budżetu mediowego Nest Banku. Marketer wybrał ofertę Blue 449 (Publicis Media). Do jej zadań należy realizacja działań mediowych: opracowanie strategii, planowanie i zakup mediów (online i offline) oraz działania z zakresu performance marketingu. W przetargu brały udział dwie agencje – Blue 449 oraz Wavemaker (WPP/GroupM), która dotychczas obsługiwała Nest Bank.
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.