Jedna czwarta badanych zamierza oglądać mundial w internecie

Dwóch na pięciu kibiców chce to robić w pubie lub restauracji - wynika z badania Ipsosu.

fot.: PZPN
fot.: PZPN
Firma badawcza Ipsos przepytała Polaków o ich wiedzę i zaangażowanie w zbliżające się piłkarskie Mistrzostwa Świata FIFA w Rosji.

Co drugi Polak słyszał o zbliżających się mistrzostwach świata w piłce nożnej. To podobny odsetek co u naszych zachodnich sąsiadów (51 proc.), którzy w tym roku będą bronić tytułu Mistrzów Świata.

Większość Polaków, którzy mają świadomość zbliżających się rozgrywek, będzie śledzić mecze na ekranie telewizora (67 proc.). Ale blisko co czwarty respondent wskazał, że MŚ 2018 oglądać będzie także w internecie, 13 proc. – na urządzeniach mobilnych, a 5 proc. zadeklarowało, że do oglądania wykorzysta także tablet.

85 proc. Polaków, którzy zamierzają oglądać mundial 2018, zamierza śledzić mecze w towarzystwie rodziny lub znajomych. Dwóch na pięciu kibiców będzie obserwować zmagania piłkarzy, udając się do pubu lub restauracji. Przy czym taki zamiar zdecydowanie częściej zgłaszają mężczyźni niż kobiety (47 proc. w stosunku do 29 proc.).

28 proc. Polaków deklarujących chęć oglądania MŚ 2018 zgodziło się ze stwierdzeniem „Opuszczę pracę, aby oglądać mecze” – „zdecydowanie zgadzam się” odpowiedziało 11 proc., a „raczej zgadzam się” – 17 proc.

Było to międzynarodowe badanie Ipsosu, w Polsce zrealizowana została próba N=501 Polaków w wieku 16-64 lat.

Maciej Burlikowski 954 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.