SW Research: Lewandowski, Glik i Błaszczykowski na czele rankingu wartości marketingowej piłkarzy

Analizie poddano wszystkich 23 zawodników powołanych na mundial w Rosji.

SW Intelligence – dział analiz Big Data Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research – dokonał analizy wskaźników wartości marketingowej reprezentantów Polski w piłce nożnej. Analizie poddano wszystkich 23 zawodników powołanych na mundial w Rosji. Wśród analizowanych wartości znalazły się te najważniejsze dla branży komunikacji marketingowej, przekładające się bezpośrednio na sprzedaż produktów i usług. Wyniki badania potwierdzają, że Robert Lewandowski, Kamil Glik i Jakub Błaszczykowski to trzej piłkarze kadry narodowej, których wartość marketingowa jest oceniana najwyżej.

Źródło: opracowanie własne SW Research

Na uzyskane wartości całkowitego wskaźnika scoringowego składają się wyniki poszczególnych składowych: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa, czyli liczba publikacji internetowych na jego temat, znajomość zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.

Źródło: opracowanie własne SW Research

Robert Lewandowski zajmuje pierwsze miejsce, a każdy ze wskaźników składowych w jego profilu uzyskuje wartości ponadprzeciętne. Lewandowski nie tylko odnosi sukcesy sportowe, ale jest też bardzo bezpiecznym kandydatem do budowania wizerunku marek. Jego całkowity scoring dystansuje go od innych zawodników o kilka długości. Taką tendencję obserwujemy w wielu wymiarach poddanych analizie SW Intelligence. Drugi w rankingu Kamil Glik, którego każdy ze wskaźników składowych plasuje się powyżej średniej, w kategoriach zainteresowanie, znajomość i ekspozycja mediowa uzyskał ponadprzeciętne wartości indeksów.

Naturalnym działaniem jest angażowanie do komunikacji znanych i lubianych osób. Wybitny sportowiec z założenia jest dobrem podnoszącym prestiż marki. Przy analizie wpływu na sprzedaż produktów i usług zostały wzięte pod uwagę wskaźniki oddziaływania reklamy na konsumentów oraz sprzedaż produktów online z nazwiskami poszczególnych piłkarzy. W tej kategorii liderem jest również Robert Lewandowski, za nim plasują się Łukasz Fabiański, Jakub Błaszczykowski i Arkadiusz Milik. Kamil Glik w tym rankingu zajmuje 7. miejsce.

 

 

 

Źródło: opracowanie własne SW Research

Na wartość marketingową zawodnika znaczny wpływ mają także zmienne określające szanse rozwoju kariery sportowej. Są o tyle ważne, że zapowiadają możliwość dłuższej współpracy w przyszłości. W tej kategorii zaraz za Lewandowskim, na kolejnych pozycjach znajdują się Jan Bednarek, Arkadiusz Milik i Piotr Zieliński.

Źródło: opracowanie własne SW Research

Badanie wartości marketingowej zawodników wykonano w maju i czerwcu 2018 r. Zawiera ono dane za okres 1.01.2016 – 10.06.2018 z następujących źródeł: Google Trends, monitoring social media, Tradewatch. Transfermarkt, UEFA oraz wyniki badania CAWI z dn. 12.06.2018 wykonanego przez SW Research na próbie internautów N=843.

 

 

 

 

Piotr Machul 192 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.