Grupa RMF rozpoczęła sprzedaż reklam audio w modelu programatycznym

W ten sposób można kupić kampanię opartą na dwóch formatach: pre-roll i mid-roll.

Grupa RMF udostępniła reklamodawcom możliwość zakupu czasu reklamowego w portalu RMF On w modelu programatycznym. W ten sposób można kupić kampanię opartą na dwóch formatach: pre-roll i mid-roll.

W modelu programatycznym reklama kierowana jest do konkretnego użytkownika, a jej zakup i sprzedaż jest zautomatyzowany. Wydawca wystawia swoją powierzchnię reklamową, a marketer dokonuje zakupu, biorąc pod uwagę dane o użytkowniku (jego zachowania w sieci, odwiedzone strony, dane demograficzne itp.).

Ten sposób zlecania i zakup kampanii dostępny jest w portalu RMF On na wszystkich urządzeniach: desktopie, mobile’u oraz aplikacjach i obejmuje oba dostępne formaty audio: pre-roll (spot emitowany przed włączeniem przez słuchacza streamu) i mid-roll (spot emitowany w bloku reklamowym, w trakcie odtwarzania streamu).

- Wchodzimy w nowy segment formatu internetowego i liczymy, że jako lider radiowy staniemy się szybko liderem w reklamie audio w internecie. Chcemy oferować możliwości zakupu czasu reklamowego w takich modelach, w jakich rynek tego oczekuje – mówi Adam Pachla, head of digital w Grupie RMF.

Narzędzia technologiczne do stworzenia platformy programmatic audio używane są przez Grupę Bauer (której częścią jest Grupa RMF) na innych rynkach europejskich. Poza zakupem programatycznym możliwy jest – tak jak do tej pory – zakup czasu w modelu bezpośrednim.

W maju RMF On odwiedziło 1,4 mln użytkowników, którzy wygenerowali prawie 10 mln odsłon. Miesięcznie każdy z użytkowników spędził w serwisie 15 godz. i 42 min, a średnio jedna wizyta użytkownika trwała aż 4 godz. i 6 min (dane: GemiusTraffic). Jak podaje grupa, potencjał reklamowy platformy RMF On to ponad 100 mln emisji spotów miesięcznie.

RMF On to portal oferujący blisko 100 tematycznych kanałów radiowych oraz streamy rozgłośni RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic.  Strumienie audio dostępne są bezpłatnie za pośrednictwem przeglądarki oraz aplikacji mobilnych i smart TV.

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.