Przyszłe lwy AKQA

Future Lions to już 13. edycja konkursu dla studentów stworzonego przez agencję AKQA. Jeżeli tylko studiują - nieważne co, mają szansę wejść na scenę festiwalu w Cannes zupełnie innymi drzwiami. Nawet jeśli równolegle pracują już w branży.

źródło: AKQA
źródło: AKQA
Co roku agencja AKQA nagradza zaledwie kilka konceptów, zgłoszonych i opracowanych przez uczniów, choć oglądając case studies tych projektów - ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że są to gotowe i skończone prace, a nie wizje wykreowane przez młodych.

Zgłoszenie nie kosztuje nic, bo - jak twierdzą sami twórcy konkursu - studenci nie powinni wydawać pieniędzy w ten sposób. Można zgłosić więcej niż jeden projekt. Gdy bliżej poznamy zwycięskie prace z poprzednich edycji zauważymy, że wygrywają tylko wyjątkowe i przełomowe pomysły. A sam brief jest bardzo prosty - należy zaproponować usługę, kampanię bądź inne rozwiązanie kreatywne, które nie byłoby możliwe do zrobienia trzy lata temu. W związku z samą nazwą konkursu, celem jego twórców jest nagrodzenie projektów wybiegających w przyszłość, opartych na technologii, bez której nie mogłyby powstać w ogóle. Prostota, ale zarazem otwartość tak sformułowanego briefu pozwala co roku obejrzeć projekty unikatowe, z których każdy jest z innego świata, a wiele z nich naprawdę otwiera oczy. Co więcej - stawiając je obok "dużych" zwycięskich lwów stwierdzimy, że nie są to juniorskie projekty.

Cannes, Pałac Festiwalowy. Na scenę wychodzi pierwszy team, który odbiera statuetkę lwiątka, symbolu wejścia na drogę, która może doprowadzić do nagród w postaci "dorosłych" canneńskich lwów. Publiczność, która przyjechała oglądać tu legendy branży reklamowej, odbierać swoje własne nagrody, inspirować się lub przynajmniej pić różowe wino i podziwiać jachty, oklaskuje teraz dwie dziewczyny z Japonii, a za chwilę kolejnych wygranych.

Poznajcie ich projekty (poza jednym, o którym za chwilę):

TrashScan for Google and Conversation International
Team: Emily Alek and Jingpo Li
School: Syracuse University, United States

Truth Detector for Facebook
Team: Felipe Latgé, Davi Correia, André Pico, and Bruno Buhr
School: ESPM, Rio de Janeiro; Miami Ad School, Rio de Janeiro

Tittut for IKEA
Team: Yerin Kim, Woo Jae Yoon, and Hyei Min Park
School: School of Visual Arts, United States

Financed by the Sun for Nationwide
Team: Alexandre Oliveira, and João Muri
School: Miami Ad School, Rio de Janeiro

AKQA nagradza dodatkowo szkoły, z których do Future Lions trafia najwięcej zgłoszeń oraz te, które owe zgłoszenia zamieniają w wygraną. Wśród szkół, które promują tę inicjatywę znajdują się zarówno akademie, uniwersytety, jak i szkoły reklamowe (np. wiele oddziałów Miami Ad School). W tym roku, po raz piąty z rzędu nagrodzona została Berghs School of Communication, z której do finału Future Lions dotarło najwięcej zgłoszeń.

Jeden z projektów pozwoliłem sobie wyróżnić. Myślimy czasem o tym, jak często technologia pomimo ogromu dobra jakie może przynieść człowiekowi, służy raczej do oglądania siebie w maskach kotów na Instagramie, Ten projekt dowodzi, że warto o tym pamiętać:

Hush for Apple
Team: Junggle Kim, Chaeyeong Seo, and Cristina Marquez Barreto
School: Miami Ad School Hamburg; Miami Ad School Miami

tekst: Bartłomiej Walczuk

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.