T-Mobile wybronił się przed 4,5 mln zł kary

Apelacja od kary nałożonej przez UOKiK okazała się skuteczna.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), do którego odwołał się operator komórkowy T-Mobile Polska w sprawie 4,5 mln zł obowiązku rekompensat konsumenckich nałożonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, uznał, że firma miała prawo samodzielnie podnieść klientom wysokość abonamentu o 5 zł.

Dotyczy to sytuacji z jesieni 2014 r. Wtedy to T-Mobile Polska wprowadzała nowe taryfy Jump. Do abonentów starszych taryf firma wysłała informacje, że podnosi im wysokość abonamentu o 5 zł, zachęcając jednocześnie do przejścia na nowe taryfy. Była tam też jednak informacja, że klientom przysługuje prawo do zakończenia umowy bez kar. W grudniu 2015 r. UOKiK uznał jednak, że taka samodzielna decyzja operatora o podwyżce stanowiła naruszenie zbiorowych interesów konsumentów i nałożył na T-Mobile Polska 4,5 mln zł, a dodatkowo zobowiązał operatora do wypłaty po 65 zł rekompensaty wszystkim abonentom, których dotknęła ta 5-złotowa podwyższa.

T-Mobile nie zgodził się z tą decyzją i odwołał się do SOKiK-u, jak widać skutecznie. Sąd anulował zarówno karę, jak i obowiązek wypłaty rekompensat, uzasadniając, że wprowadzanie przez spółkę jednostronnych zmian warunków umów było jednak dopuszczalne.

Maciej Burlikowski 971 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.