5 zdrowych składników współpracy marketera z agencją

Prowadzenie kampanii marketingowych jest jak serwowanie zaproszonym gościom wykwintnego dania.

Możesz je przyrządzić sam – o ile znasz się na gotowaniu, albo w proces włączyć doświadczonego kucharza, który w odpowiedni sposób zadba o najlepsze składniki i przygotuje niezapomniany obiad. Jak zatem współpracę z kucharzem – agencją uczynić zdrową i przyjemną?

Nie pomiń żadnego składnika

Często pozorna oszczędność czasu na etapie planowania może Cię kosztować o wiele więcej w przyszłości. Dlatego zacznij od dokładnego opracowania briefu. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę? Realne korzyści jakie dajemy użytkownikowi, konkretne USP Twojego produktu, informacja o wskaźnikach historycznych oraz deadline… kilka dni nie wystarczy na research i opracowanie przemyślanej strategii działań

A przed samym startem?
Rozpoczęcie kampanii, bez poprawnie skonfigurowanej analityki na stronie m.in.: Google Analytics, narzędzi do heat map, skryptów remarketingowych i behawioralnych, czy przemyślanego scenariusza i działającego procesu marketing automation. Niedopilnowanie tych elementów, może znacznie zmniejszyć efekty nawet najbardziej wytrawnych działań.

Cukier szkodzi

Jeżeli danie ma się udać, musisz być szczery ze swoją agencją, a ona z Tobą. Nie przesładzaj swojego produktu w briefie, nie bagatelizuj konkurencji. Uczciwie powiedz nie tylko o zaletach, ale i realnych problemach, czy wyzwaniach, z jakimi przyjdzie się zmierzyć. Agencję wybierz taką, która jest ekspercka, ale i asertywna. Nie zawsze ci, którzy zgadzają się ze wszystkim, są odpowiednim wyborem. Uważaj też na zbyt szybko składane obietnice i estymacje wyników bez solidnych podstaw statystycznych.

Albo tanio, albo zdrowo

Często głównym kryterium analizowania media planu jest cena jednostkowa (CPC, CPM, CPL).
Czy na pewno CPC za 0,30 zł, jest lepsze niż to za 0,80 zł lub CPL za 50 zł lepszy od tego za 80 zł?
Nie, jeżeli dzięki temu można kupić znacznie lepsze powierzchnie reklamowe, dołączyć bardziej wartościowe dane i finalnie uzyskać wielokrotnie lepszej jakości ruch na stronie, współczynnik i koszt konwersji. Zwróć więc uwagę na jakość ruchu z kampanii, konwersje i ich jakość, ale przede wszystkim sprawdź, czy widać efekty optymalizacji kampanii.

Rumiane z wierzchu, surowe w środku

Miałeś kiedyś sytuację, w której agencja twierdzi, iż kampania poszła świetnie, a Ty tego nie czułeś?
Przede wszystkim musisz analizować wyniki wielowymiarowo i wyciągać wnioski. Nie bój się dawać szczerego feedbacku agencji na temat jakości dostarczanych lead’ów, sprzedaży, efektów ich działań i rób to systematycznie!. Wskaźniki CTR, a nawet CR, którymi chwali się agencja, mogą nie przekładać się na jakość lead’ów, wartości zapytań i wielkość sprzedaży.
Oprócz atrybucji, analizuj też wyniki holistycznie, a dla poszczególnych form reklamy dostosuj wskaźniki odpowiednio do etapu Customer Journey. Nie oczekuj, że kanały display, czy video, będą miały takie same współczynniki konwersji jak paid search, organic search, ponieważ często ich rola jest inna.

Zdrowa relacja

Pamiętaj, że agencja powinna być Twoim zaufanym partnerem w realizacji celu. Dostęp do danych, systematyczny feedback i informowanie o tym, co dzieje się w pozostałych obszarach online marketingu, nawet jeżeli pozornie nie mają wpływu na działania agencji, może okazać się naprawdę ważne dla uzyskania synergii i spójności działań. Zaangażowanie w planowanie komunikatów, implementację narzędzi i dyskutowanie nad wnioskami – to kolejne ważne elementy kooperacji.

Chcesz poczytać o naszych zasadach i zapoznać się z case studies? Wskakuj na bloga https://adcookie.pl/

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.