Nielsen: rynek reklamy TV w I półroczu przekroczył 14 mld zł

Najwięcej wydawali: Aflofarm, US Pharmacia i P&G.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. na reklamę TV marketerzy wydali w Polsce 14,135 mld zł. Przed rokiem było to 12,987 mld zł. W okresie styczeń-czerwiec 2018 r. w stacjach TV wyemitowano 16,9 mln spotów.

Najwięksi tegoroczni marketerzy telewizyjni to: Aflofarm z wydatkami przekraczającymi 568,5 mln zł (rok wcześniej blisko 743 mln zł), US Pharmacia (317,6 mln zł vs. 252,1 mln zł) i Procter & Gamble (309,2 mln zł vs. 211,7 mln zł). W pierwszej dziesiątce są jeszcze firmy: Lidl, Unilever, Nestle, Ferrero, Natur Produkt Pharma, Polpharma i T-Mobile. Budżety tych marketerów wahały się w przedziale 307-236 mln zł.

Największe półroczne wpływy reklamowe odnotowały: Polsat (2 mld zł, tyle samo rok wcześniej), TVN (1,6 mld zł vs. 1,5 mld zł przed rokiem) i TVP1 (782,1 mln zł vs. 589,9 mln zł). Top 5 zamykają: TVP2 (705,7 mln zł vs. 616,1 mln zł) i TV4 (295,1 mln zł vs. 370,7 mln zł). W top 10 znalazły się jeszcze kanały: TVN7, TVN24, Stopklatka, TV Puls i TTV.

Piotr Machul 192 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.