GroupM i Newsworks: reklamy online o 42 proc. bardziej efektywne w otoczeniu kontentu premium

W badaniu przeanalizowano 84 kampanie, ponad 398 milionów wyświetleń i 28 549 ankiet.

Wyniki badania GroupM i Newsworks dowodzą, że treści wysokiej jakości w serwisach online wywiera znaczący wpływ zarówno na efektywność kosztową kampanii, zaangażowanie konsumentów, jak i odbiór marki. Badanie pokazuje, że reklamy wyświetlane w otoczeniu jakościowej treści są aż o 42 proc. bardziej efektywne pod kątem istotnych wskaźników mediowych, takich jak widoczność i czas spędzony przez użytkownika na stronie.

Ekspozycja reklamy w otoczeniu wysokiej jakości treści aż o 58 proc. zwiększa szansę, by reklama była widoczna w 100 proc. przynajmniej przez 5 sekund (zgodnie z globalnym standardem viewability GroupM). Dla porównania – branżowy standard dla reklam online to jedynie 50 proc. widoczności przez co najmniej jedną sekundę. Jednocześnie badanie wykazało zerową widoczność aż 48 proc. reklam przy standardowej ekspozycji w open exchange’ach (platformy do zakupu powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym, otwarte dla całego rynku wydawców online).

Natomiast emisja reklam na powierzchniach jakościowych (zdefiniowanych jako strony internetowe o wysokim wskaźniku affinity, powiązane z konkretną tematyką, np. portale wydawców czasopism i gazet czy witryny sportowe) o 98 proc. zwiększa prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy w całości w górnej części strony i aż o 273 proc. – szansę na przyciągnięcie ruchu kursora myszki.

Placementy premium na portalach generują znacząco większą responsywność użytkowników – świadomość marki wzrasta o 10,5 proc., a o 19,2 proc. rośnie wskaźnik ad recall, co oznacza, że użytkownicy częściej pamiętają, że widzieli daną reklamę. Wysokiej jakości kontent na stronie wpływa korzystnie również na postrzeganie marki (9,7 proc. wskazań) oraz zwiększoną chęć rekomendacji marki (10,3 proc.).

Wyniki badania są efektem współpracy brytyjskiego oddziału GroupM z siecią brytyjskich wydawców gazet należących do podmiotu Newsworks. W badaniu przeanalizowano 84 kampanie, ponad 398 milionów wyświetleń i 28 549 ankiet. Skala badania porównywalna jest ze standardem TGI (Target Group Index). Badanie zrealizowano w okresie od września 2017 r. do czerwca 2018 r.

– Przez lata w naszej branży reklama cyfrowa była umieszczana w otoczeniu różnych kontekstów. Dziś mamy podstawy, by wprowadzić rozróżnienie między otoczeniem jakościowym – np. w serwisie newsowym – i ogólnodostępnym otoczeniem bezpłatnym. Razem z GroupM postawiliśmy krok milowy na drodze do zwiększenia skuteczności rozwiązań programmatic. Naszym wspólnym celem jest przekucie wiedzy, którą dziś dysponujemy, na praktyczne zasady zakupu mediów dla reklamodawców – mówi Vanessa Clifford, CEO Newsworks.

Maciej Florek 1943 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.