Wojciech Kowalik wśród 20 najbardziej nagradzanych copywriterów D&AD

Po raz pierwszy w historii londyńskiego konkursu reklamowego w br. opublikowano indywidualne rankingi copywriterów, dyrektorów artystycznych i kreatywnych oraz designerów.

Wojciech Kowalik z agencji Ogilvy & Mather Polska znalazł się na 17. miejscu w rankingu copywriterów, ex aequo z trzema innymi osobami: dwiema z agencji Host/Havas (Daniel Fryer i Paul Bootlis) oraz jedną z DDB Group New Zealand (Geordie Wilson). Wszyscy otrzymali po 21 punktów. Punktowano prace nagrodzone w konkursie, przy czym za Czarny Ołówek (najwyższą nagrodę) otrzymywało się 12 punktów, a za Drewniany Ołówek - 3 punkty. Zwyciężczynią rankingu copywriterów została Tali Gumbiner z McCann New York (96 punktów).

Przypomnijmy, że Ogilvy & Mather Polska nagrodzono w tym roku łącznie czterema Ołówkami za kampanię „To the Last Tree Standing” ("Do ostatniego drzewa") dla Greenpeace.

Reprezentanci nowojorskiej agencji McCann triumfowali także w kategorii dyrektor artystyczny i kreatywny - odpowiednio Lizzie Wilson i Dov Zmood (po 96 punktów). Najbardziej nagradzanym designerem okazał się Mario Kerkstra z AMV BBDO (57 punktów). Pełna lista nagrodzonych kreatywnych znajduje się tutaj.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nagród trafiło do BBDO New York (138 punktów), a McCann New York zajął drugie miejsce (96 punktów). BBDO Worldwide była najbardziej nagradzaną agencją sieciową (303 punkty) przed Ogilvy & Mather (243 punkty).

Paweł Piasecki 66 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.