Marcin Kobylecki z Platige Image tworzy studio kreatywne Tengent

Tengent zajmie się projektami branded content.

Marcin Kobylecki (na zdj.), były szef kreatywny oraz członek zarządu Platige Image, otworzył studio kreatywne Tengent tworzące projekty branded content. Jego kluczowym partnerem jest studio postprodukcyjne Juice. 

– Współcześni marketerzy, by nie stracić skuteczności, muszą szybko reagować na zmieniające się upodobania i zwyczaje konsumentów. Przy istniejącym przeładowaniu informacyjnym standardowe formaty reklamowe tracą silę perswazji. Do tego konsumpcja mediów w świecie treści dostępnych "na żądanie" wygląda zupełnie inaczej. Dlatego powstał Tengent – naszym partnerom oferujemy tworzenie opowieści osadzonych w unikatowych uniwersach, wzbudzających emocje u ich odbiorców – mówi Marcin Kobylecki, dyrektor zarządzający studia kreatywnego Tengent, mającego na starcie kilkanaście osób na pokładzie.

Studio tworzyć będzie projekty brandedcontentowe, z naciskiem na kreację unikatowych IP (intellectual property – własności intelektualnej). Na potrzeby kampanii marketingowych powstaną uniwersa wraz z nowymi bohaterami. Przestrzenie te tworzone są z myślą o różnych obszarach eksploatacji, takich jak film, wystawa, miejsca rozrywki czy instalacje interaktywne.

– Naszą siłą jest suma naszych CV, wyjątkowości i wszechstronności zespołu. Wielokrotnie tworzyliśmy projekty, którymi zachwycał się świat. Spod naszej ręki wychodzą przedsięwzięcia o różnych skalach, jednak ich wspólnym wyróżnikiem jest kreowanie unikatowych doświadczeń w obszarze kultury i rozrywki oraz oryginalne pozycjonowanie marki – dodaje Kobylecki, mający na swoim koncie współtworzenie takich projektów jak nominowana do Oscara "Katedra", "Miasto ruin" (dla Muzeum Powstania Warszawskiego), "Legendy polskie" dla Allegro czy animacje promujące produkcje CD Projekt RED: "Wiedźmina" oraz "Cyberpunk 2077".

W zespół Tengent zaangażowani są też m.in: scenarzysta i dyrektor kreatywny Tobiasz Piątkowski, producent kreatywny Krzysztof Noworyta, a także szef rozwoju biznesu Piotr Gnyp. Od strony kapitałowej i strategicznej w przedsięwzięcie zaangażowany jest Adam Tunikowski, właściciel studia Juice.

Tengent to także Tengent Ventures –  program inwestycji w kreatywne projekty na styku rozrywki, edukacji i mediów. Liderem tej części biznesu jest Kamil Ziegler, były wiceprezes funduszu Enterprise Investors.

– Rozwijamy projekty o wartości od 1 do 10 mln zł. To m.in. multimedialna wystawa historyczna, atrakcja sensoryczna dla dzieci i interaktywny fun house dla młodych ludzi. Jesteśmy przy tym otwarci na kooperację z innymi partnerami. Nie brakuje nam pomysłów łączących kreację z biznesem – podkreśla Kamil Ziegler.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.