KER: Semilac wprowadzał w błąd

Telewizyjną reklamę lakierów Semilac zaskarżyła konkurencyjna firma Indigo Nails.

Komisja Etyki Reklamy przyznała rację firmie Indigo Nails, która zaskarżyła reklamę marki Semilac, należącej do spółki Nesperta. KER uznała, że telewizyjna reklama lakierów do paznokci Semilac, zawierająca sformułowanie "Nr 1 w Polsce", mogła  wprowadzać odbiorców w błąd.

W spocie, za którego kreację odpowiadał PZL,  wystąpiły piosenkarka Margaret i prezenterka Agnieszka Woźniak-Starak. Hasło "Nr 1 w Polsce" pojawiało się pod oznaczeniem marki Semilac po lewej stronie obrazu pod koniec reklamy.

Firma Indigo Nails w złożonej skardze zwróciła uwagę m.in. na sposób zaprezentowania informacji dotyczących badań rynkowych co powoduje, że ich odczytanie przez odbiorców reklamy staje się praktycznie niemożliwe.   Według Indigo Nails, Semilac nadużył zaufania odbiorców, bo właściciel marki składał niczym nie pokrytą deklarację odnośnie pozycji marki na krajowym rynku lakierów hybrydowych, a pośrednio  także deklarację  najwyższej jakości lakierów marki Semilac. W skardze zaznaczono, że zamieszczenie takiej deklaracji czyni z nagrania tzw. reklamę porównawczą przy jednoczesnym niedostosowaniu się do wymagań dotyczących tego typu reklamy. Ponadto Indigo Nails powoływało się na fakt, że wskazane w spocie Semilac nie określono źródła badań, 

Komisja zaleciła zmodyfikowanie spotu tak, by nie wprowadzał odbiorców w błąd i nie nadużywał ich doświadczenia lub wiedzy.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.