Vectra chce przejąć Multimedia Polska

Jeśli transakcja dojdzie do skutku, powstanie największy w kraju operator kablowy o zasięgu 4,3 mln gospodarstw domowych.

Drugi co do wielkości operator kablowy w kraju - Vectra chce przejąć trzeciego co do wielkości konkurenta - Multimedia Polska. Strony nie ujawniają warunków finansowych. Zgodę na połączenie musi wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Sieć Vectry obejmuje 2,6 mln gospodarstw domowych, a sieć Multimedia Polska - 1,7 mln. Gdyby więc doszło do połączenia, powstałby największy w kraju operator kablowy o zasięgu 4,3 mln gospodarstw, większy od obecnego lidera - UPC Polska, którego sieć dociera do 3,4 mln gospodarstw.

Przypomnijmy, że to właśnie UPC Polska bezskutecznie starała się o przejęcie Multimedia Polska, oferując za nią 3 mld zł - po ponad roku oczekiwania na zgodę UOKiK w marcu br. strony zdecydowały odstąpić od transakcji.

- Niniejsza transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych - komentuje Tomasz Żurański, prezes Vectra SA. - Połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym.

Vectra obsługuje 973 tys. klientów w 398 miastach: 730 tys. abonentów telewizji, 600 tys. odbiorców internetu oraz 190 tys. abonentów telefonii. Multimedia Polska obsługuje ok. 720 tys. klientów, świadcząc im ok. 900 tys. usług telewizyjnych, 530 tys. usług internetowych oraz 250 tys. usług telefonicznych.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.