Jacek Osadnik ma wprowadzić Rix Group do Polski

Jako managing director CEE zapowiada, że pierwsza akcja promocyjna organizowana przez firmę ruszyć ma już jesienią br.

Jacek Osadnik jako managing director CEE Rix Group ma wprowadzić firmę między innymi na polski rynek. Jak twierdzi, tylko w tym tygodniu prowadzi wraz z Ralphem S. Mullerschoenem, założycielem i prezesem Rix Group "znaczące" rozmowy z siedmioma firmami w naszym kraju, a pierwsze akcje realizowane przez firmę w Polsce ruszyć mają już jesienią.

Rix Group, szwajcarska firma o globalnym zasięgu, oferuje specyficzny rodzaj wsparcia sprzedaży - organizuje promocje oparte na bezpłatnych voucherach lotniczych. Usługa jest trudno dostępna dla innych operatorów programów lojalnościowych, w związku z tym, że sprzedażą (na jakichkolwiek warunkach) biletów lotniczych zajmować mogą się wyłącznie biura podróży - Rix Group ma wymagane licencje. W Europie Zachodniej, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej firma pracuje dla marek takich jak: Samsung, Philips, DeLonghi, Lexmark, Orange, Mastercard, Thule, Zalando, Unilever, Reckitt Benckiser, eBay, Amazon, Amway i Citibank.

Choć firma na razie nie chce zdradzać nazw konkretnych partnerów w Polsce, Ralph S. Mullerschoen nie zaprzecza sugestiom, że będą to partnerzy z wymienionego grona stałych partnerów, z którymi firma współpracuje na całym świecie. Dla Samsunga firma organizuje już promocje m.in. w Czechach, na Ukrainie w krajach bałtyckich. Drugim często wymienianym przez obu panów partnerem jest DeLonghi.

Zdaniem Ralpha S. Mullerschoena dołączenie do sprzedawanych produktów vouchera na darmowe loty pozwala w większości przypadków na zwiększenie sprzedaży do 60 proc. - W przypadku jednej z akcji w Rosji udało nam się wypracować nawet 81 proc. - mówi prezes firmy. Jak twierdzi, w czasach, gdy lojalność klientów wobec produktów praktycznie już nie istnieje, a klasyczne promocje oparte na rabatach są nudne i sprawiają tylko, że klient czeka wyłącznie na kolejną, większą obniżkę, dobrym sposobem na sukces promocji stało się granie na emocjach. 

- Podróże są czymś, co wiąże się z dużymi, pozytywnymi emocjami, a dodanie do drukarki vouchera na darmową podróż lotniczą - wartego w dodatku więcej niż sam produkt - pozwala te dobre emocje przenieść na produkt. Wtedy mało kto zastanawia się, czy wybrać Epsona, czy HP, wybiera się tę drukarkę z biletami lotniczymi - tłumaczy swój pomysł na biznes. W ostatnim czasie firma nie ogranicza się już jednak tylko do wspierania oferty banków, telekomów, producentów elektroniki i detalistów FMCG voucherami lotniczymi. 10 proc. biznesu stanowią już inne "emocjonalne" promocje - np. akcje, w których konsument za kupno trzech konkretnych produktów czystościowych otrzymuje usługę sprzątania domu za darmo albo jak w akcji dla Zalando, za określony zakupy w okresie przedświątecznym, klienci dostają choinkę z dostawą do domu.

Firma powstała w 1998 r. we Frankfurcie jako agencja oferująca klasyczne wsparcie sprzedaży B2B. Obecnie operując z biura centralnego w Szwajcarii oraz 10 biur lokalnych na 5 kontynentach, działa w ponad 40 krajach.

Jacek Osadnik pełnił przedtem funkcję global marketing directora w SPI International (Kino Polska TV), marketing & development directora w TV Puls, a jeszcze wcześniej pracował m.in. po kilka lat dla Innovations Media, Leo Burnett, Tequila (TBWA) oraz Warner Music Poland.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.