Jacek Osadnik ma wprowadzić Rix Group do Polski
Jako managing director CEE zapowiada, że pierwsza akcja promocyjna organizowana przez firmę ruszyć ma już jesienią br.
Rix Group, szwajcarska firma o globalnym zasięgu, oferuje specyficzny rodzaj wsparcia sprzedaży - organizuje promocje oparte na bezpłatnych voucherach lotniczych. Usługa jest trudno dostępna dla innych operatorów programów lojalnościowych, w związku z tym, że sprzedażą (na jakichkolwiek warunkach) biletów lotniczych zajmować mogą się wyłącznie biura podróży - Rix Group ma wymagane licencje. W Europie Zachodniej, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej firma pracuje dla marek takich jak: Samsung, Philips, DeLonghi, Lexmark, Orange, Mastercard, Thule, Zalando, Unilever, Reckitt Benckiser, eBay, Amazon, Amway i Citibank.
Choć firma na razie nie chce zdradzać nazw konkretnych partnerów w Polsce, Ralph S. Mullerschoen nie zaprzecza sugestiom, że będą to partnerzy z wymienionego grona stałych partnerów, z którymi firma współpracuje na całym świecie. Dla Samsunga firma organizuje już promocje m.in. w Czechach, na Ukrainie w krajach bałtyckich. Drugim często wymienianym przez obu panów partnerem jest DeLonghi.
Zdaniem Ralpha S. Mullerschoena dołączenie do sprzedawanych produktów vouchera na darmowe loty pozwala w większości przypadków na zwiększenie sprzedaży do 60 proc. - W przypadku jednej z akcji w Rosji udało nam się wypracować nawet 81 proc. - mówi prezes firmy. Jak twierdzi, w czasach, gdy lojalność klientów wobec produktów praktycznie już nie istnieje, a klasyczne promocje oparte na rabatach są nudne i sprawiają tylko, że klient czeka wyłącznie na kolejną, większą obniżkę, dobrym sposobem na sukces promocji stało się granie na emocjach.- Podróże są czymś, co wiąże się z dużymi, pozytywnymi emocjami, a dodanie do drukarki vouchera na darmową podróż lotniczą - wartego w dodatku więcej niż sam produkt - pozwala te dobre emocje przenieść na produkt. Wtedy mało kto zastanawia się, czy wybrać Epsona, czy HP, wybiera się tę drukarkę z biletami lotniczymi - tłumaczy swój pomysł na biznes. W ostatnim czasie firma nie ogranicza się już jednak tylko do wspierania oferty banków, telekomów, producentów elektroniki i detalistów FMCG voucherami lotniczymi. 10 proc. biznesu stanowią już inne "emocjonalne" promocje - np. akcje, w których konsument za kupno trzech konkretnych produktów czystościowych otrzymuje usługę sprzątania domu za darmo albo jak w akcji dla Zalando, za określony zakupy w okresie przedświątecznym, klienci dostają choinkę z dostawą do domu.
Firma powstała w 1998 r. we Frankfurcie jako agencja oferująca klasyczne wsparcie sprzedaży B2B. Obecnie operując z biura centralnego w Szwajcarii oraz 10 biur lokalnych na 5 kontynentach, działa w ponad 40 krajach.
Jacek Osadnik pełnił przedtem funkcję global marketing directora w SPI International (Kino Polska TV), marketing & development directora w TV Puls, a jeszcze wcześniej pracował m.in. po kilka lat dla Innovations Media, Leo Burnett, Tequila (TBWA) oraz Warner Music Poland.