LG opiera strategię rozwoju na sztucznej inteligencji

Szczegóły strategii, w której kluczową rolę odgrywa technologia LG ThinQ, zostały zaprezentowane na niedawnych targach IFA w Berlinie.

Sztucznej inteligencji (AI) poświęcona była aż jedna trzecia ekspozycji LG na targach IFA (31 sierpnia - 5 września br.). Produkty z technologią LG ThinQ prezentowano w trzech strefach: ThinQ Travel (podróże), ThinQ Gourmet (kuchnia) i ThinQ Style (styl).

Belińska prezentacja szefów LG Electronics - dyrektora generalnego Jo Seong-Jina i dyrektora ds. technologii I.P. Parka - nosiła tytuł "Think Wise, Be Free: Living Freer with AI" ("Myśl mądrze, żyj swobodnie: większa swoboda dzięki sztucznej inteligencji"). - Sztuczna inteligencja w połączeniu z rozproszoną architekturą zasobów IT edge computing, analizowaniem dużych ilości danych oraz łącznością opartą na technologii 5G, wpłynie na wszystkie aspekty naszego życia i pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości wynikających ze swobodnego przesyłania danych między różnorodnymi urządzeniami. Przykładowo inteligentny dom będzie wiedział, w jakim nastroju użytkownik wraca z pracy, i odpowiednio przygotuje się na powitanie - powiedział CEO LG Electronics. Dyrektor ds. technologii koncernu I. P. Park (na zdjęciu powyżej) przedstawił trzy fundamenty AI: dostosowywanie do potrzeb człowieka poprzez ciągłą interakcję z użytkownikiem, łączność w każdym miejscu i o każdej porze i otwartość, które ułatwią nam codzienne życie. Rozwijając technologię AI, koncern LG koncentruje się obecnie m.in. na algorytmach rozpoznawania mowy i obrazu, rozpoznawania biometrycznego oraz deep learning.

Jednym z najnowszych produktów LG wykorzystujących rozwiązania AI jest smartfon G7 ThinQ poszerzający dotychczasowe możliwości komunikacji z innymi urządzeniami LG, m.in. telewizorami i sprzętem AGD. W najnowszych telewizorach LG OLED AI TV zastosowano z kolei rozwiązania pozwalające użytkownikom wydawać polecenia głosowe w języku polskim, wyszukiwać interesujące treści, sterować ustawieniami obrazu, a nawet zapytać o pogodę.

 

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.