Dlaczego nie ma kobiet na banknotach - pyta BGŻ BNP Paribas [wideo]

Bank rusza z kampanią, której celem jest m.in. wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet.

– Ta kampania to nowe podejście do komunikacji. Jako bank zmieniającego się świata obserwujemy to, co dzieje się wokół nas, i nie boimy się poruszać tematów ważnych społecznie – chcemy być marką adekwatną do współczesności. W naszej komunikacji będziemy skupiać się na tematach istotnych, prawdziwych i uniwersalnych, ważnych dla Polaków. Takim tematem, który pojawia się w naszej aktualnej kampanii, jest bez wątpienia rosnąca rola kobiet w społeczeństwie – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas.

Bank ruszył z nową kampanią pod hasłem: "Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy". Jej celem jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu. Seria spotów pokazuje, że na niektóre zmiany potrzeba czasu, inne możemy załatwić od ręki, np. dzięki szybkiemu dostępowi do gotówki.

– Warto zaznaczyć, że w innych krajach znajdziemy wizerunki kobiet na banknotach, jednak prym wciąż wiodą mężczyźni. Zapytaliśmy ponad 400 osób o to, co sądzą na ten temat, oraz o to, której kobiety wizerunek powinien znaleźć się na polskich banknotach. Odpowiedzi były dla nas inspiracją do nagrania spotów reklamowych, które przy okazji dodatkowo promują nasz kredyt gotówkowy – wskazuje Maciołek.

Kampania reklamowa potrwa do końca listopada br. i obejmie telewizję, outdoor, kina, social media i inne działania digitalowe oraz materiały POS i BTL. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Publicis, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy Havas Media. Za działania w social mediach odpowiada Green Parrot, a za planowanie i zakup mediów internetowych Sales & More.

BGŻ BNP Paribas przyznaje, że nie ma bezpośredniego wpływu na zmianę wizerunku polskich banknotów (odpowiada za to Narodowy Bank Polski), ale zdecydował, że na jego kartach płatniczych pojawi się wizerunek uznanej i wpływowej kobiety lub element symbolizujący jej rolę i odpowiedzialność, jaką pełni w społeczeństwie. Szczegóły bank ma podać niebawem.

Maciej Burlikowski 1017 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.