Unilever wdraża kolejny program wspierający kobiety

Startuje program "Dove Self-Esteem - Budowanie pozytywnej samooceny" - pierwsza polska edycja globalnego projektu marki z portfolio Unilevera.

Koncern Unilever poinformował o starcie programu "Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”. To pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 r. Jak zapewnia biuro prasowe, do tej pory udało się dotrzeć do ponad 20 mln młodych osób w 139 krajach, a do roku 2020 planowane jest dotarcie do kolejnych 20 mln z nich na całym świecie.
Program edukacyjny skierowany jest do nauczycieli i uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej. Celem działań jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności. W badaniach Światowej Organizacji Zdrowia,przeprowadzonych w 42 krajach, polskie dziewczynki znalazły się na ostatnim miejscu pod względem poczucia własnej wartości.
Program został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Narzędzia i materiały, na których opiera się program, zostały przygotowywane we współpracy z pracownikami akademickimi i ekspertami specjalizującymi się w budowaniu pewności siebie i pozytywnego obrazu swojego ciała. Projekt będzie realizowany w oparciu o warsztaty klasowe mające na celu podniesienie pewności siebie wśród nastolatków oraz spotkania edukacyjne dla nauczycieli prowadzone przez eksperta programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego.

Z badania przeprowadzonego w Polsce wynika, że kiedy dziewczęta nie czują się dobrze we własnym ciele, przez co 8/10 dziewcząt nie angażuje się społecznie, 78 proc. cierpi na zaburzenia odżywiania lub w inny sposób naraża swoje zdrowie, a w przyszłości w konsekwencji nie będzie asertywnych i nie będzie umiało obronić swoich decyzji (89 proc.).

Wszelkie materiały edukacyjne dla młodzieży i nauczycieli są ogólnodostępne na stronie internetowej marketera - Unilever zaprasza również szkoły do oficjalnego włączania się w projekt.

Katarzyna Woźniak 362 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.