Meetrics: minimalna poprawa widoczności reklam online w Polsce

Wprawdzie nie na ostatnim miejscu, ale i tak wciąż jesteśmy pod koniec stawki.

Firma Meetrics, zajmująca się mierzeniem widoczności reklam internetowych, opublikowała swój raport na temat rynków w Europie za trzeci kwartał br. Razem z Polską obejmuje on osiem rynków - i jest poprawa - nie jesteśmy już na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o widoczność reklam, lecz na przedostatnim. Gorzej od nas wypadły bowiem Włochy.

Według analizy Meetrics poziom widoczności reklam internetowych typu display wyniósł w Polsce w minionym kwartale 53 proc., o 3 pkt proc. lepiej niż w drugim kwartale. Dla porównania w Austrii, najlepszej pod tym względem, wskaźnik ten wyniósł 72 proc., a we Włoszech, które wypadły najgorzej - 52 proc.

Wskaźnik widoczności reklam wideo online w Polsce, według pomiaru Meetrics, nie uległ zmianie - i tak jak w poprzednim kwartale wyniósł 50 proc., skrócił się natomiast średni czas oglądania tego reklam - z 19,1 do 15,4 s.

Do pomiaru widoczności reklam Meetrics stosuje standardy zalecane m.in. przez IAB, według których reklamę można uznać za widzianą, jeśli przynajmniej jej połowa była widoczna dla użytkownika przez przynajmniej 1 s (display), natomiast w przypadku wideo - przynajmniej połowa okna z filmem reklamowym znajdzie się w polu widzenia internauty (oknie jego przeglądarki) przez minimum 2 s.

Raport firmy Meetrics oprócz Polski, Włoch i Austrii obejmuje także: Niemcy, Francję, Wielką Brytanię, Szwecję oraz Szwajcarię.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.