Carrefour uruchomił e-sklep w Katowicach
Ten kanał sprzedaży Carrefoura osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku.
- E-sklep spożywczy Carrefour, który uruchomiliśmy nieco ponad 2 lata temu w stolicy, osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku. Tak doskonała dynamika pokazuje, że Polacy są już gotowi kupować produkty spożywcze przez internet - mówi Christophe Rabatel, prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska, zapowiadając otwarcie kolejnego e-grocery w najbliższych miesiącach w następnym dużym mieście.
E-sklep spożywczy Carrefour bazuje na koncepcji sklepu dwuplatformowego. Oznacza to, że sieć dysponuje tzw. dark store, czyli magazynem spożywczym dedykowanym zakupom internetowym, który znajduje się przy hipermarkecie Carrefour, tworząc z nim integralną całość. Dark store w Katowicach ma około 1,4 tys. mkw. i znajdują się w nim produkty FMCG, które klienci zamawiają najczęściej. Reszta zamówienia, w tym produkty świeże i bio, kompletowane są w hipermarkecie. Dzięki temu rozwiązaniu Carrefour zyskuje na szybkości przygotowania zamówień, a jednocześnie oferuje produkty o doskonałej świeżości.
Zakupy można zamówić z dostawą pod wskazany adres lub w opcji odbioru osobistego w punkcie click & collect - w Katowicach w hipermarkecie Carrefour przy al. Roździeńskiego.
Według badania Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej, sporządzonego na zlecenie Frisco.pl w ubiegłym roku, e-zakupy spożywcze Carrefour znalazły się na 1. miejscu w grupie najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w Polsce - 43 proc. badanych wskazało Carrefour.pl jako sklep, w którym robi swoje zakupy spożywcze.