Marks & Spencer wraca do reklam "food porn"

Za kampanię odpowiada agencja Grey London.

Brytyjski detalista chce odwrócić spadkowy trend w sprzedaży (-2,1 proc. w kluczowym okresie świątecznym pod koniec ub.r.) oraz poszerzyć grupę osób zaopatrujących się w sklepach M&S w produkty spożywcze. Po 12-letniej przerwie wraca do klasycznej i bardzo skutecznej w swoim czasie kampanii, której hasło brzmi: "This is not just food, this is M&S food" ("To nie jest po prostu jedzenie, to jedzenie z M&S"). W spocie wykorzystano bardzo sugestywne ujęcia i zmysłowo czytane opisy kilku oferowanych przez M&S produktów żywnościowych (szkocki łosoś, kalafior zapiekany w serze, pizza).

60-sekundowy film pokazano 2 kwietnia w mediach społecznościowych, a dzień później w telewizyjnym programie "This Morning" (ITV). Przewidziane są także spoty radiowe i reklamy prasowe oraz materiały POS.

Podobnie jak 12 lat temu za kamerą stanęli Charlie Stubbings i Guy Manwaring. Jako podkład muzyczny ponownie wykorzystano utwór "Albatross" zespołu Fleetwood Mac.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.