Asystent Google pomoże klientom FlixBusa i Pyszne.pl
To pierwsze wdrożenie voice commerce w Polsce.
Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej), np. "znajdź połączenie z Warszawy do Krakowa". Akcję może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję z daną marką. FlixBus zaoferuje klientom pełne doświadczenie zakupowe - od sprawdzenia najdogodniejszego połączenia aż do zakupu biletu - wyłącznie przy użyciu głosu. W przypadku Pyszne.pl pewne czynności (wybór potraw z menu) trzeba będzie wykonywać manualnie na ekranie smartfona. Płatności dokonuje się za pomocą dowolnej karty płatniczej (najwygodniej dla użytkownika, jeśli jest podłączona do Google Pay), a uwierzytelnienia - domyślnie za pomocą odcisku palca, choć możliwa jest też identyfikacja hasłem.
- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce - podkreśla Michał Długosz, product marketing manager w Google.
Firmy, które chcą zacząć posługiwać się voice commerce, mogą skorzystać z platformy Actions on Google nieodpłatnie, potrzebują jedynie określonych zasobów IT, by dokonać wdrożenia. Google zapewnia też Dialogflow (system naturalnego rozumienia języka) i możliwość wyboru jednego z pięciu cyfrowych głosów Asystenta. Według Michała Długosza czas wdrożenia wynosi do kilku tygodni (zwłaszcza gdy w grę wchodzi moduł transakcyjny).
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.