25 marek, które kocha pokolenie Z

Wyłoniło je badanie przeprowadzone przez firmę Morning Consult wśród Amerykanów w wieku 18-21 lat.

W 25 ulubionych marek pokolenia Z według Morning Consult zdecydowanie dominują marki związane z technologią - na podium trafiły Google, Netflix i YouTube, a na czwartym miejscu znalazł się Amazon. Najwyżej notowaną marką produktów spożywczych jest Oreo (5. miejsce).

Wyniki dla kobiet i mężczyzn są podobne, zwłaszcza jeśli chodzi o czołówkę, jednak pojawiają się też znaczące różnice. U kobiet na wysokim, czwartym miejscu w zestawieniu pojawia się marka kosmetyczna Bath & Body Works - nieobecna na "męskiej" liście. Za to wśród produktów wybieranych przez panów znacząco wyżej plasują się marki konsol do gier - PlayStation i Nintendo są odpowiednio na 4. i 5. miejscu, a Xbox na 11. U kobiet w dwudziestce pojawia się tylko Nintendo na 16. miejscu.

Wracając do zestawienia ogólnego - zaskakująca jest nieobecność Apple w czołowej 25; wśród kobiet marka ta uplasowała się na odległej, 19. pozycji. Wielkim nieobecnym jest też Facebook, choć już Instagram znalazł się na 15. pozycji.

Ciekawe są zestawienia dokonywane ze względu na przynależność rasową. Nike, numer 4. dla młodych czarnych Amerykanów (12. miejsce w zestawieniu ogólnym), nie pojawia się w ogóle w pierwszej dwudziestce marek wskazywanych przez białych. Marki bardziej lubiane przez białych to m.in. Pixar, Hershey’s, Dairy Queen i UPS, natomiast Afroamerykanie darzą ciepłym uczuciem m.in. marki Bath & Body Works, Frosted Flakes, Gatorade, Apple, Xbox, Foot Locker i Adidas. Latynosi wysoko stawiają m.in. Apple, Starbucks, Playstation i Vans.

Badanie "Gen Z’s 25 Most Loved Brands” zostało przeprowadzone metodą wywiadów online na ogólnokrajowej próbie Amerykanów w wieku 18-21 lat w okresie od stycznia do kwietnia br. Więcej informacji o badaniu tutaj.

Paweł Piasecki 253 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.