Robert Lewandowski najbardziej rozpoznawalnym polskim sportowcem

Czołowy polski piłkarz posiada największą wartość sponsorską, zaś Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał - wynika z badania IQS, jakie opublikowało Biuro Reklamy TVP.

Biuro Reklamy TVP w trakcie konferencji "TVP Sport ON!” opublikowało wyniki badania popularności sportowców. Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS na reprezentatywnej próbie 914 dorosłych Polaków, korzystających z internetu w kwietniu i maju 2019 r.

Robert Lewandowski, Kamil Stoch, Piotr Żyła, Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny są najbardziej rozpoznawalnymi polskimi aktywnymi sportowcami. Znajomość ich deklaruje od 86 do 91% dorosłych internautów. Jednocześnie pięciu najbardziej rozpoznawalnych sportowców reprezentuje dwie najchętniej oglądane dyscypliny sportowe. Do oglądania meczów piłkarskich w telewizji przyznaje się 78%, a do oglądania skoków 74% badanych.

Robert Lewandowski również otwiera ranking sportowców o największej wartości sponsorskiej. Według sumarycznego wskaźnika Sportsman Power kapitan polskiej reprezentacji piłki nożnej nieznacznie wyprzedza Kamila Stocha, Roberta Kubicę, Jakuba Błaszczykowskiego oraz piątego w rankingu Piotra Żyłę. Wskaźnik Sportsman Power sumuje wyniki rozpoznawalności ze zbiorem 30 wskaźników opisujących danego sportowca.

Badanie wskazuje również sportowców o największym potencjale sponsorskim. Wśród sportowców, którzy mają wciąż relatywnie niską rozpoznawalność, ale wysokie oceny wskaźników wizerunkowych jest Małgorzata Rdest oraz Ewa Swoboda.

 - Obserwujemy nieustającą profesjonalizację sponsoringu sportowego w Polsce. Chcąc wspomóc zarówno naszych klientów, jak i zdobyć szerszą wiedzę, wraz z instytutem badawczym IQS sprawdziliśmy, którzy sportowcy i które dyscypliny mają największą wartość dla sponsorów. O ile niekwestionowana pozycja Roberta Lewandowskiego, Kamila Stocha czy Roberta Kubicy nie dziwi, to udało nam się wychwycić kilku sportowców o potencjale, który może szybko wzrosnąć. Zarówno Małgorzata Rdest, jak i Ewa Swoboda mają bardzo silny, pozytywny wizerunek, któremu do marketingowego sukcesu brakuje wyższej rozpoznawalności – powiedział Wojciech Kowalczyk, z-ca dyrektora ds. komunikacji i rozwoju produktu Biura Reklamy TVP.

Najchętniej oglądanymi dyscyplinami niezmiennie pozostają piłka nożna i skoki narciarskie. Kolejne w rankingu popularności są siatkówka (52%), igrzyska olimpijskie (49%) i piłka ręczna (40%). Wyścigi Formuły 1 śledzi 27% badanych.

Rynek sponsoringu sportowego mimo dużej wartości ciągle rośnie. Według analizy firmy Sponsoring Insight marki na sponsorowanie wydarzeń sportowych, rozgrywek, klubów oraz sportowców przeznaczyły w 2018 r. 916 mln zł. Oznacza to 5% wzrostu względem roku poprzedniego. Jednocześnie mimo dużej liczby aktywnych firm sponsorskich ponad 40% wszystkich wydatków na sponsoring sportowy wydawane jest przez 20 największych graczy. Wśród nich dominują firmy energetyczne i paliwowe.

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.