Mytaxi zmienia nazwę na Free Now i staje się multiplatformą

Wraz z rebrandingiem startuje kampania pod hasłem "Miasto jest Twoje".

Marka Mytaxi funkcjonująca od 2009 r. pod 10 latach zmienia się we Free Now we wszystkich 9 krajach i 100 miastach europejskich, gdzie jest obecna, także w Polsce. Zmiana jest konsekwencją joint venture BMW i Daimlera, o którym informowaliśmy po raz pierwszy pod koniec lutego br. W jego wyniku powstała rodzina marek usług mobilnościowych ze wspólnym członem "Now" w nazwie.

Zmienia się nie tylko nazwa, ale także model działania Free Now - zakładane jest stopniowe przejście w kierunku multiplatformy, która obok zamówienia taksówki zaoferuje również alternatywne opcje transportu. - Nasza misja to mobilność dostępna dla każdego - bez względu na wiek, zarobki i miejsce zamieszkania  - podkreśla Eckart Diepenhorst, CEO Free Now w Europie.

Od jesieni br.  w aplikacji będzie możliwe wynajęcie e-hulajnóg hive. Aktualnie są one dostępne w 7 miastach Europy, w tym w Warszawie oraz Wrocławiu. - Do końca roku naszym celem jest rozszerzenie swojej obecności na około 20 miast i stanie się głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg - mówi Łukasz Gontarek, city manager hive w Warszawie.

2 lipca w całej Europie startuje również globalna kampania, największa w historii firmy. Inwestycja w działania marketingowe związane ze zmianą marki to - jak podaje firma - "dwucyfrowa liczba milionów euro". - Kampania rebrandingowa jest prowadzona w digital, programmatic i OOH. Outdoor stanowi największą część budżetu, a wśród placementów znalazły się: siatki wielkoformatowe, backlighty, citilighty, reklamy na autobusach na dworcach i lotniskach, w warszawskim metrze, a także w bankomatach sieci Euronet i Planet Cash oraz DOOH. W Polsce kampanię obsługuje dom mediowy PHD, współpracujący również z agencją Hearts & Science w Niemczech. Za koncept kampanii i kreacje odpowiada agencja Interone - mówi Izabela Skonieczna, senior marketing manager Free Now Polska.

Z Free Now współpracuje w Polsce ponad 6 tysięcy kierowców. W ciągu dekady istnienia mytaxi odnotowało łącznie na wszystkich rynkach 100 milionów przejazdów, a 100 tys. kierowców. przewiozło 14 milionów pasażerów.

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.