Polacy pokochali kapsułki do prania

Według danych firmy Henkel wartościowa sprzedaż całej kategorii kapsułek do prania osiągnęła w 2018 r. 541 mln zł.

Wynik ma zapowiadać nowe otwarcie na rynku w kategorii środków czystości.
W Polsce środki do prania należą do najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Kategoria ta dzieli się na tradycyjne środki piorące, takie jak proszki, oraz środki nowoczesne, czyli żele i kapsułki. Te ostatnie stanowią ponad połowę całego rynku uniwersalnych środków piorących, przy czym kapsułki rozwijają się najszybciej, osiągając obecnie blisko 40% rynku. Od 2016 do 2018 r. segment ten wzrósł o 25%, a tylko w ostatnich czterech kwartałach skoczył aż o 18,9%.

Badania mają dowodzić, że kapsułki to kategoria przyszłości, ponieważ konsumenci coraz częściej przy wyborach zakupowych kierują się wygodą użytkowania (źródło: GfK 2006-2018). Dodatkowym argumentem za udoskonalaniem tej kategorii ma być fakt, że wg badań, na które powołuje się Henkel, 82 proc. kupujących zwraca szczególną uwagę na jakość produktu (Shopper Study 2017), a jak wskazują badania, segmenty rozwijają się za sprawą produktów premium (Nielsen 2018).

Katarzyna Woźniak 395 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.