86 proc. Polaków robi sobie przerwę na kawę w pracy

To jeden z wyników badania Ipsosu dla Nespresso Professional i Lyreco.

Z badania "Kawa jako element życia zawodowego pracowników małych, średnich i dużych firm” przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie marek Nespresso Professional i Lyreco w kwietniu 2019 r. wynika, że czynni zawodowo Polacy uważają picie kawy za ważny aspekt swojej pracy. Przerwa na kawę jest dla nich szansą na chwilę relaksu, na doładowanie energii, nawiązanie bliższych relacji ze współpracownikami.

Z badania wynika, że 86 proc. ankietowanych robi sobie przerwę na kawę w pracy. Osoby czynne zawodowo najczęściej piją ją rano (63 proc.) i/lub w porze lunchu (49 proc.). Dla 70 proc. pracowników kawa stanowi nieodłączny element życia biurowego. Średnio wypijamy w pracy 4,3 filiżanki kawy tygodniowo, w większości (ponad 75 proc. respondentów) korzystając z biurowej kuchni, miejsc przeznaczonych do wypoczynku i spotkań czy w pomieszczeniu socjalnym. Ma to sprzyjać nawiązaniu bliższych relacji ze współpracownikami (tak przyznaje jedna czwarta ankietowanych), poznaniu nowych osób, wymianie informacji.

Respondenci badania, niezależnie od wielkości firmy, w której są zatrudnieni, deklarowali, że piją kawę głównie dla przyjemności – jest to dla nich chwila relaksu i odprężenia, oderwania się na chwilę od zadań, ale także socjalizowania się ze współpracownikami. W drugiej kolejności traktują ją również jako zastrzyk energii i pobudzenie do pracy.

Wśród ulubionych kaw badani wymieniają aromatyczną, mocną, z pianką i gorącą. Blisko jedna czwarta pracowników pije ją z mlekiem, w dużo mniejszym stopniu dodajemy do niej cukier, śmietankę, syrop smakowy czy przyprawy (2-5 proc.).

Równolegle do badań w Polsce Nespresso Professional przeprowadziło też badanie globalne na temat zmieniającego się środowiska pracy w biurach. Blisko 70 proc. pracowników przyznaje, że nie za dobrze zna osoby, z którymi współpracuje. Natomiast znakomita większość (84 proc.) jest przekonana, że dobre relacje z kolegami w pracy przekładają się na jej jakość. Prawie połowa (48 proc.) pracowników biurowych przyznaje też, że rosnący udział nowych technologii w pracy, jak wideokonferencje, komunikatory, urządzenia mobilne, sprawiają, że relacje w pracy są mniej personalne, nie tak bliskie.

Katarzyna Woźniak 418 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.