Wavemaker o preferencjach konsumentów wobec marek

49% konsumentów wie, jaką markę chce kupić, jeszcze zanim w ogóle planuje zakup w danej kategorii.

Najsilniejsze preferencje przejawiamy względem marek supermarketów (dwie trzecie analizowanych konsumentów), telefonów komórkowych (62%) i samochodów (60%). Konkretne marki mebli, telewizorów czy jogurtów mają mniej zwolenników zadeklarowanych na długo przed zakupem, pokazują dane z Momentum Data Lake, projektu badawczego agencji Wavemaker.

W przypadku telefonów komórkowych, a więc kategorii, w której konsumenci mają mocno ugruntowane preferencje względem konkretnych marek, najsilniejszą pozycje mają w Polsce Samsung i Huawei z odpowiednio 25 i 13% klientów, którzy zanim przystąpią do zakupu telefonu, wskazują już, że wybraliby tę właśnie markę. Dlatego w tej kategorii decyzje zakupowe polskich konsumentów zapadają relatywnie szybko – 38% Polaków zakup telefonu zajmuje do siedmiu dni od czasu podjęcia decyzji o zakupie.

- Konsumenci optymalizują procesy decyzyjne i dążą do ograniczania wyboru w świecie przeładowanym ofertami i reklamami rozmaitych produktów. Dla reklamodawców często oznacza to konieczność zmieniania ich przekonań, a nie swobodnego kształtowania preferencji. Każdy z tych scenariuszy oznacza inny dobór przekazu i kanałów dotarcia - komentuje Łukasz Pytlewski, szef badań w Wavemaker.

Momentum Data Lake jest projektem analitycznym Wavemaker, w którym agencja diagnozuje sytuację marek na różnych etapach ścieżki zakupowej, identyfikuje touchpointy i przekazy, które mogą napędzić jej zakup, sprawdza też, jakie są bariery w przebiciu się do koszyka klienta.

Maciej Florek 2085 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.