Nike zadowolone z inwestycji w piłkarskie mistrzostwa świata kobiet

Firma zanotowała w pierwszym kwartale roku obrachunkowego 2020 (do 31 sierpnia br.) wzrost przychodów o 7% i zysku netto o 25%.

Przychody firmy wzrosły o 7%, do 10,7 miliarda dol., przy czym bez uwzględnienia różnic kursów walut wzrost wyniósł 10%. Szczególnie dobre wyniki Nike zanotowało na rynku chińskim, gdzie przychody wzrosły o 22%, do 1,68 mld dol. Zysk netto wzrósł w minionym kwartale o 25%, do 1,4 miliarda dol. 

Przychody producenta obuwia i odzieży sportowej związane z piłkarskimi mistrzostwami świata kobiet w piłce nożnej (Francja 2019) były czterokrotnie większe w porównaniu z turniejem w 2015 r. Nike sponsorowało 14 z 24 drużyn uczestniczących w tegorocznych mistrzostwach, w tym zwycięską drużynę amerykańską, która w finale 7 lipca br. na stadionie w Lyonie pokonała reprezentację Holandii.

Inne marki, które w ostatnim czasie znacząco zwiększyły zaangażowanie marketingowe w piłkę nożną kobiet, to m.in. Mastercard i Boots.

Paweł Piasecki 278 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.