Zakończyła się druga edycja Business Insider Trends Festival

Największe wydarzenie organizowane pod marką Business Insider przyciągnęło w tym roku dwa razy więcej uczestników niż w poprzedniej edycji.

Business Insider Trends Festival to największa w Europie Środkowo-Wschodniej konferencja o trendach, które będą kształtowały biznes w najbliższych latach. W ciągu dwóch dni 120 prelegentów z całego świata, na czterech scenach omawiało najważniejsze wydarzenia i trendy związane z gospodarką, komunikacją marketingową i nowymi technologiami. W Centrum Praskim Koneser w Warszawie wzięło w niej udział blisko 3 tys. osób z Polski i zagranicy. Organizatorem wydarzenia jest Business Insider Polska.

Podczas Business Insider Trends Festival kilkadziesiąt prelekcji, debat, warsztatów i paneli dyskusyjnych podzielono na cztery sceny tematyczne – Business 4.0, Global Economy, Life Science oraz Media i Marketing. Podczas wydarzenia zorganizowano także specjalne bloki tematyczne – China Session (w ramach sceny Global Economy), Leadership Session (scena Life Science), PropTech oraz Women Power.

Business Insider Trends Festival to więcej niż konferencja. To miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównawożony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać mając na względzie potrzeby społeczne i przysłość naszej planety. Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tys menedżerów do myślenia nie tylko przez pryzmat zysków, ale także potrzeb społecznych. – powiedział Jovan Protic, COO, Członek Zarządu, Ringier Axel Springer Polska.

Wśród prelegentów konferencji znaleźli się m.in. Hannes Schmid, światowej sławy fotograf i twórca organizacji charytatywnej, Smiling Gecko, Henry Blodget, założyciel Business Insider, Marieme Jamme, bizneswoman i działaczka społeczna, twórczyni iamtheCODE, Haiwen Chen z Alibaba Group, Zev Siegl, współzałożyciel Starbucksa, Pascal Kaufmann, założyciel Starmind i Mark T. Hofmann, kryminolog i psycholog biznesu.

Pierwszego dnia konferencji, wystąpienie Henry'ego Blodgeta (na zdjęciu powyżej) stanowiło mocny akcent całej konferencji. Założyciel Business Insider twierdzi, że współczesne przedsiębiorstwa, wobec problemów i wyzwań współczesnego świata, muszą zrobić krok w tył – przestać koncentrować się jedynie na tworzeniu zysku dla swoich udziałowców, żeby zrobić dwa kroki naprzód – zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu – udziałowców, pracowników, klientów i swojego otoczenia.

Niezwykle poruszająca dla publiczności była także prezentacja Hannesa Schmida (na zdjęciu powyżej), światowej sławy fotografa, twórcy organizacji charytatywnej Smiling Gecko. Schmid pokazał, na przykładzie działalności Smiling Gecko w Kambodży, że walka ze skrajną biedą i innymi kwestiami społecznymi wymaga niezwykłej determinacji, zaangażowania wielu stron, i że są to procesy bardzo złożone, gdzie proste rozwiązania często są po prostu nieskuteczne.

Dużym zainteresowaniem cieszył się również blok tematyczny China Session, podczas którego przedstawiciele największych biznesów z Państwa Środka opowiadali o chińskim rynku, jego specyfice, przemianie z największego naśladowcy świata w coraz bardziej liczącego się innowatora, a także przybliżali swoje marki i dzielili się własnymi doświadczeniami zebranymi w Chinach i w Europie.

Kolejnym wystąpieniem cieszącym się dużym powodzeniem była prezentacja Zeva Siegla (na zdjęciu powyżej), współtwórcy Starbucksa. Na przykładzie historii własnej firmy i trendów rządzących rynkiem kawiarni na przestrzeni lat, pokazywał że droga do sukcesu usłana jest porażkami. Siegl zwracał również uwagę na to, że wiele firm tworząc swoje produkty czy usługi zapomina o najważniejszym – kliencie, jego psychologii i potrzebach.

– Druga edycja Business Insider Trends Festival za nami, ale my już myślimy o kolejnej. To ekscytujący projekt i widząc jaką popularnością się cieszy wśród liderów branży mediowej, marketingowej, technologicznej i szeroko rozumianego biznesu, tym bardziej chcemy go rozwijać, aby był na jeszcze wyższym poziomie, i żeby Polskę odwiedzali tak niesamowici goście jak w tym i ubiegłym roku. Chcemy, żeby Business Insider Trends Festival był platformą wymiany wiedzy, najnowszych informacji, doświadczeń i emocji – podsumował Protic.

Kolejna edycja Business Insider Trends Festival odbędzie się 14-15 października 2020 r.

Tegoroczną edycję zapowiadaliśmy wcześniej w tekstach Ponad 120 ekspertów na Business Insider Trends Festival oraz Business Insider Trends Festival jesienią w Polsce.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.