Mastercard zwiększy budżet na promocję swojego programu lojalnościowego

W nowej formule Priceless Specials nazywa się Bezcenne Chwile i ma dawać konsumentom bardziej bezpośrednie korzyści.

Jedna z dwóch, obok Visy, globalnych organizacji płatniczych Mastercard, uruchamia nową odsłonę swojego programu lojalnościowego. Bezcenne Chwile, bo tak się on nazywa, to odświeżona wersja Priceless Specials, który jeszcze wcześniej pod nazwą MasterCard Reward firma ta prowadzi od 11 lat. Ma skłaniać posiadaczy kart płatniczych Mastercard do częstszego ich używania.

W nowej odsłonie, jak przekonuje Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych w polskim oddziale Mastercard Europe, program ma być atrakcyjniejszy dla konsumentów. Główną zmianą jest to, że osoba, która zarejestruje swoją kartę w programie, będzie zbierać punkty za każdą transakcję kartą (1 punkt za każde wydane 50 zł). Do tej pory nagradzane były tylko transakcje u partnerów programu.

Partnerzy, a są to np.: markety Carrefour, stacje paliw Circle K, kina Cinema City i Multikino, Empik, sieć handlowa Euro RTV AGD, sklepy sportowe Decathlon, perfumerie Douglas i inni, nadal będą ważni: zakupy u nich mają premiowane dodatkowo (do 8 punktów za każde wydane 5 zł). W sumie Mastercard współpracuje w ramach swego programu z 74 detalistami reprezentującymi 19 kategorii zakupowych.

Mastercard nie zdradza, ilu użytkowników miał do tej pory program Priceless Specials. Nie podaje także, na jaki wzrost liczy wraz z jego nową odsłoną.

Potwierdza natomiast, że będzie go intensywniej reklamował niż do tej pory. Jerzy Hołub, dyrektor marketingu polskiego Mastercarda, twierdzi, że będzie to jedna z dwóch głównych osi przyszłorocznej komunikacji reklamowej firmy. Już teraz startuje kampania reklamowa, która obejmie emisję spotu reklamowego w telewizji TVN i Polsat oraz w kanałach tematycznych, sieciach kin Cinema City oraz Multikino, a także reklamy wideo i display w social mediach, display (m.in. na Onet.pl oraz WP.pl), mobile (m.in. Jakdojade, wykorzystujące geotargetowanie) oraz wideo (Player, Ipla). Przygotowaniem i realizacją kreacji reklamowej zajęła się agencja McCann Worldgroup, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Carat.

Według Klimkowicza istotą zmian w programie lojalnościowym Mastercarda jest to, że nie same punkty, ich zbieranie, są najważniejsze, ale staje się nim cel, do którego dąży konsument. Może on wybrać swoją jedną z ośmiu pasji i zakupy za pomocą karty przybliżają do osiągnięcia tego celu (np. zakupu wycieczki, biletu na koncert itp.).

Autorem nowej koncepcji programu lojalnościowego jest firma H2H.Tech. Realizację programu prowadzą agencje należące do grupy Dentsu Aegis Network Polska. Dostawcą technologicznym odpowiedzialnym za technologię płatniczą programu jest uPaid.

Przy programie Bezcenne Chwile Mastercard współpracuje z 13 bankami.   

Według danych NBP na koniec marca br. mamy w naszych portfelach 27,5 mln sztuk kart płatniczych, z których 53,5% stanowią karty Visa, a 45,6% - Mastercard. W ostatnich latach Mastercard wydatnie powiększał swój udział rynkowy: pięć lat temu Visa miała 60%, a Mastercard - 38% polskiego rynku.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.