Kariery: John Domas pokieruje Y&R Brands

Poza tym: Jacek Makowski i Mariusz Wąsiński, Izabela Albrychiewicz, Barbara Topol, Anna Skusiewicz i Sylwia Mikiel, Roman Skąpski i Maciej Ziemka, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Urszula Uchańska, Leszek Zaborowski, Leszek Nowak, Marek Gawlik, Jacek Czynajtis.

Jesienią oficjalne urzędowanie rozpocznie nowy CEO grupy Young & Rubicam Brands John Domas (na zdj.). Oznacza to wypełnienie wakatu po niespodziewanym dla rynku odejściu w kwietniu br. z tego stanowiska Beaty Mońki (obecnie prezes i dyr. generalny Canal+ Cyfrowego). Domas zna polski rynek reklamowy - kierował wszak przez pięć lat, do końca 2005 r., agencją Euro RSCG Warsaw. Po wyjeździe z Polski był global managing directorem MPG, następnie CEO kanadyjskiego oddziału Havas Media, a ostatnio - CEO i partnerem Big Idea Group na Litwie.

Jacek Makowski pokieruje połączonym działem sprzedaży reklam w internecie Grupy Allegro i GG Network (obie firmy należą do Naspers Ltd.). Jego zespół będzie liczył kilkadziesiąt osób. Makowski od marca br. pełni funkcję przewodniczącego rady nadzorczej IAB Polska. Ostatnio pracował jako dyrektor działu marketingu i sprzedaży online w Ringier Axel Springer Polska - na tym stanowisku zastąpił go Mariusz Wąsiński, jednocześnie pełniący funkcję dyr. biura reklamy magazynów Ringier Axel Springer Polska.

13 lat pracy w domu mediowym MEC przyniosło Izabeli Albrychiewicz (na zdj.) awans na CEO firmy. Albrychiewicz samodzielnie zarządzała agencją - jako managing director - już od ponad dwóch lat. Na stanowisku CEO zastąpiłą Annę Lubowską, która na początku lipca br. została CEO sieci MEC na 30 państw (kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Wspólnoty Niepodległych Państw oraz Rosja).

Do zespołu G+J Polska dołącza natomiast Barbara Topol (wcześniej pod nazwiskiem Radziwilska) na nowe w wydawnictwie stanowisko dyrektora sprzedaży. Będzie nadzorowała sprzedaż powierzchni reklamowej magazynów drukowanych, multimediów i wydawnictw książkowych, reklamę w magazynach custom publishing, reklamę przy eventach i projektach specjalnych, a także sponsoring. G+J jednocześnie likwiduje stanowisko dyrektora biura reklamy zajmowane przez Elżbietę Hołubkę, która odchodzi z G+J. Topol ostatnio pracowała w TVN jako dyrektor sprzedaży specjalnej, a następnie szef działu komercjalizacji kontentu. Wcześniej przez 11 lat była w Procter & Gamble, gdzie odpowiadała m.in. za planowanie i zakup mediów.

Z Polski do Wiednia przeprowadzi się wkrótce Anna Skusiewicz, która na początku września br. obejmie stanowisko international marketing managera w Uniqa International. Dotychczas była rzecznikiem prasowym polskiego oddziału firmy - jej obowiązki przejmuje Sylwia Mikiel, od czerwca br. dyrektor departamentu marketingu i PR polskich spółek Grupy Uniqa.

Nie wiadomo, kto docelowo pokieruje redakcją miesięcznika "Auto Motor i Sport" (Motor-Presse Polska), po tym jak rezygnację złożył Roman Skąpski, red. naczelny. Na razie p.o. redaktorem naczelnym jest Maciej Ziemka, wieloletni pracownik redakcji pisma. Skąpski ma pozostać w zespole miesięcznika, z którym związany jest od 20 lat.

Nową i nienową naczelną ma miesięcznik "M jak Mieszkanie" (Murator). Agnieszka Gruszczyńska-Hyc zastąpiła na tym stanowisku Małgorzatę Tomczyk, która pełniła równolegle funkcję redaktor naczelnej trzech miesięczników wydawnictwa, a od teraz będzie kierowała redakcjami dwóch: "Dobrego Wnętrza" oraz "Mojego Mieszkania". Gruszczyńska-Hyc wróciła do Muratora po dwuletniej przerwie, podczas której pracowała w redakcji "Domu & Wnętrza" wydawanego przez Edipresse Polska.

Urszula Uchańska w wyniku awansu wewnętrznego objęła nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. marketingu w sektorze consumer lifestyle Philips Polska. Ostatnio Uchańska była senior marketing managerem i odpowiadała za produkty z kategorii domestic appliance i coffee. Z Philipsem związana jest od 2009 r. Wcześniej pracowała w Groupe SEB jako group product manager.

Nowe kompetencje w TV Puls powierzono Leszkowi Zaborowskiemu, dyr. marketingu stacji, który będzie też p.o. dyr. programowym. Do tej pory za programming odpowiadał Dariusz Dąbski, prezes zarządu. Zaborowski jest w TV Puls od 30 maja br. Poprzednio był dyrektorem kanałów Discovery na Europę Centralną. Wcześniej pracował dla Telewizji Polskiej jako dyr. ds. marketingu TVP1 oraz dla Telewizji Polsat, gdzie kierował działem marketingu i promocji. Był również związany z Telekomunikacją Polską oraz agencją reklamową Lintas.

Leszek Nowak objął stanowisko dyr. zarządzającego agencji interaktywnej OS3 Multimedia. Zastąpił Marcina Maja, który zajął stanowisko business development directora oraz członka zarządu w nowo powstałej grupie kapitałowej OS3 Group SA. Nowak przez ostatnie 8 lat prowadził dział marketingu usług niegłosowych w Polskiej Telefonii Cyfrowej, gdzie odpowiadał m.in. za strategię sprzedaży i wyniki finansowe.

Marek Gawlik, członek zarządu i dyr. marketingu firmy oponiarskiej Goodyear Dunlop Tires Polska, przeszedł do Polimex-Mostostal SA Group, gdzie objął stanowisko strategy & developement office directora. Goodyear szuka więc nowego szefa marketingu. Gawlik pracował tam od 2002 r., a wcześniej był dyr. generalnym ukraińskiego oddziału Goodyear Dunlop, gdzie odpowiadał zarówno za rynek Ukrainy, jak i Mołdawii.

Jacek Czynajtis (na zdj.) został prezesem Telecom Media SA działającej na rynku marketingu i reklamy mobilnej. Jednocześnie firma ta obejmie 31 proc. udziałów w spółce Optizen Labs założonej przez Łukasza Kawęckiego i Jacka Czynajtisa, a zarządzanej przez Kawęckiego, specjalizującej się w rozwiązaniach z zakresu marketingu mobilnego oraz digital publishing. W Telecom Media Czynajtis zastąpił Piotra Pajewskiego, który pozostanie w zarządzie na stanowisku wiceprezesa. Czynajtis związany jest z branżą mediową od ponad 20 lat. Pracował w takich spółkach mediowych, jak: Agora, Polskapresse, Mediatak, Murator, Time.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.