Polak i Węgier przed telewizorem

Atmedia nie koncentrują się wyłącznie na polskim widzu. Przyjrzały się także Węgrom. Jak pokazują wyniki, przed telewizorem spędzamy nieco więcej czasu niż nasi "bratankowie", ale kanały tematyczne na Węgrzech mają większy udział w telewizyjnym torcie reklamowym niż na naszym rynku.

GfK Research na zlecenie Atmediów przeprowadziło badanie odbiorców kanałów tematycznych. Podobne badania Atmedia odbyło się w Polsce. Analiza została przeprowadzona w tym roku. Według niej średni czas oglądania telewizji przez Węgra wynosi 4 godziny i 4 minuty, podczas gdy Polak przed szklanym ekranem spędza o dwie minuty więcej. W obu przypadkach telewizję oglądamy coraz dłużej.

W przeciwieństwie do Polski udział telewizji w wydatkach reklamowych jest mniejszy niż połowa, a same kanały tematyczne stanowią blisko jedną piątą w telewizyjnym torcie reklamowym.

Oferta węgierskiego rynku telewizyjnego to ponad 100 kanałów tematycznych. 22 z nich obsługiwane są przez Atmedia. Pod względem udziałów w rynku są na trzeciej pozycji, po R-Time i TV2. Wielkość całego rynku telewizyjnego na Węgrzech szacowana jest na 0,59 mld euro.

Poniżej prezentujemy zestawienie danych dla polskiego i węgierskiego rynku.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.