Dwie trzecie kanadyjskich agencji zrezygnowało ze stałej prowizji

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez Ernst & Young Management Consultants dla Związku Kanadyjskich Reklamodawców, tylko 5 proc. klientów tamtejszych agencji...

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez Ernst & Young Management Consultants dla Związku Kanadyjskich Reklamodawców, tylko 5 proc. klientów tamtejszych agencji reklamowych nadal rozlicza się z nimi według -obowiązującego jeszcze do niedawna jako standard -15-proc. stałego systemu prowizyjnego. Aż 66 proc. deklaruje, że przeszło już na system indywidulanie negocjowanych opłat. To znacznie więcej niż w USA, gdzie analogiczną deklarację złożyło 53 proc. klientów agencji reklamowych, czy w Wielkiej Brytanii, gdzie wyniosło to 55 proc. Najistotniejszym wnioskiem wynikającym z powyższej analizy jest to, że większość kanadyjskich klientów sporządza ze swymi agencjami kontrakty pisemne, większość używa oddzielnych struktur do planowania i zakupu mediów, tamtejsi klienci preferują także przy kompleksowych kampaniach reklamowych korzystanie z usług kilku agencji.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.