Kolejna wielka fuzja w amerykańskim outdoorze

Zaledwie w ciągu jednego tygodnia doszło do wręcz fundamentalnych zmian na rynku amerykańskiej reklamy zewnętrznej. O powstaniu największej firmy outdoorowej...

Zaledwie w ciągu jednego tygodnia doszło do wręcz fundamentalnych zmian na rynku amerykańskiej reklamy zewnętrznej. O powstaniu największej firmy outdoorowej w USA pisaliśmy w DMMP w dniu 1 czerwca. Teraz doszło do drugiej co do wielkości fuzji na tamtejszym rynku-Lamar Advertising Co. z Los Angeles (numer 3 w USA) przejęła piątą firmę amerykańskiej reklamy zewnętrznej Chancellor Media Corp., mieszczącą się w Dallas. Łączna wartość tego kontraktu ma wynieść 1,6 mld USD, Lamar zapłaci 700 mln USD w gotówce, natomiast resztę stanowić będą akcje giełdowe. Jeśli fuzja ta zostanie zaaprobowana przez amerykański departament sprawiedliwości, powstanie druga co do wielkości amerykańska firma reklamy zewnętrznej. W ub.r. obroty brutto firmy Lamar w USA wyniosły 325 mln USD, natomiast analogiczny wskaźnik w wypadku firmy Chancellor wyniósł 236 mln USD.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.