Europa -kolejna wielka fuzja medialno-reklamowa

Na Starym Kontynencie doszło do kolejnej istotnej fuzji w sektorze reklamowym. Francuska organizacja Havas Advertising -zajmująca ósme miejsce na świecie...

Na Starym Kontynencie doszło do kolejnej istotnej fuzji w sektorze reklamowym. Francuska organizacja Havas Advertising -zajmująca ósme miejsce na świecie -połaczyła swój dział mediowy z hiszpańskim domem niezależnym Media Planning, będącym liderem tamtejszego rynku. Havas Advertising jest powiązany z Euro RSCG Worldwide i do tej pory dokonywał zakupu mediów poprzez spółkę joint venture utworzoną z Young & Rubicam o nazwie Mediapolis. Jednakże wczoraj rzecznik prasowy Havas Adv. oświadczyła, że współpraca ta została oficjalnie zakończona. Wiąże się to z pewnością z faktem, że od 1996 r. Y&R rozbudowuje własne struktury medialne pod nazwą The Media Edge. Nowa struktura Havas/Media Planning deklaruje obroty rzędu 4,6 mld USD. Jej centrala mieścić się będzie w Madrycie, zaś liczba zatrudnionych osób wyniesie 1200 i pracować będą przede wszystkim w Europie, USA i Ameryce Łacińskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.