McCann-Erickson i Leo Burnett przejmą brandy Coca-Coli

Coca-Cola zamierza wkrótce powierzyć obsługę swoich kluczowych brandów dwóm agencjom sieciowym, będą to McCann-Erickson oraz Leo Burnett. Roczne wydatki reklamowe...

Coca-Cola zamierza wkrótce powierzyć obsługę swoich kluczowych brandów dwóm agencjom sieciowym, będą to McCann-Erickson oraz Leo Burnett. Roczne wydatki reklamowe koncernu z Atlanty osiągnęły w ub.r. poziom 1,6 mld USD. Obecnie stroną kreatywną obsługi najważniejszych dla Coca-Coli brandów zajmuje się agencja Edge Creative z Santa Monica. Najprawdopodobniej Coca-Cola nadal będzie jej zlecać niektóre projekty. Przypomnijmy, że na początku br. koncern zorganizował przetarg na obsługę swoich kluczowych brandów, w którym wzięły udział trzy agencje: McCann-Erickson, Leo Burnett oraz DMB&B (obecnie D'Arcy). Współpraca Coca-Coli z tą ostatnią agencją ma być kontynuowana, niemniej według niepotwierdzonych jeszcze informacji największa część budżetu przypadnie McCann-Erickson. Aktualnie obsługą kreatywną160 brandów należących do Coca-Coli, zajmuje się 12 agencji. Stoi teraz przed nimi trudne zadanie, jako że kampania reklamowa Joy of cola, głównego rywala - koncernu PepsiCo., według danych pochodzących z Information Resources Inc., odnosi znaczący sukces. W okresie pięciu tygodni przed 16 maja br. sprzedaż sztandarowego brandu Coca-Coli Classic spadła o 2,1 proc., natomiast sprzedaż Pepsi-Coli wzrosła o 0,7 proc. Ponadto teraz w trzech krajach europejskich Coca-Cola musi intensywnie walczyć o odzyskanie zaufania klientów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.