Reklama leków bez recepty czeka na regulację

Podstawą prawną określającą zasady reklamy leków dostępnych bez recepty jest obecnie zarządzenie ministra zdrowia i opieki społecznej sprzed prawie dwóch...

Podstawą prawną określającą zasady reklamy leków dostępnych bez recepty jest obecnie zarządzenie ministra zdrowia i opieki społecznej sprzed prawie dwóch lat, którego ważność kończy się we wrześniu br. Do tego czasu Rada Ministrów musi wydać akt wyższej rangi. Tymczasem pomiędzy firmami farmaceutycznymi dochodzi do pewnych nieporozumień na tym tle. Bayer i SmithKline Beecham wysunęły listę zarzutów pod adresem U.S. Pharmacii z zamiarem skierowania sprawy do rozstrzygnięcia przez Radę Reklamy. U.S. Pharmacia odpowiedziała zarzutami pod adresem swoich przeciwników. Po spotkaniu przedstawicieli firm doszło do ugody, w wyniku której zmienione zostały niektóre sformułowania w reklamach i na ulotkach. Szczegóły, w myśl porozumienia, nie mogą być jednak ujawnione. Firmy farmaceutyczne obawiają się, że RM nie zdąży przygotować na czas stosownego rozporządzenia, które jasno określi co wolno, a czego nie w informacji, reklamie i promocji leków OTC. (JS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.