Rada Reklamy rozmawia ze stacjami telewizyjnymi

Rada Reklamy, która zajmuje się arbitrażem w sprawach dotyczących nieetycznej reklamy, prowadzi negocjacje z przedstawicielami stacji telewizyjnych na temat przestrzegania...

Rada Reklamy, która zajmuje się arbitrażem w sprawach dotyczących nieetycznej reklamy, prowadzi negocjacje z przedstawicielami stacji telewizyjnych na temat przestrzegania reguł środowiskowej samoregulacji. Chodzi o wprowadzenie klauzuli medialnej do umów na nadawanie spotów telewizyjnych, dzięki której telewizja publiczna oraz stacje komercyjne mogłyby wstrzymać emisję reklam, uznanych przez RR za nieetyczne. Decyzję o przyjęciu tego typu klauzuli muszą zaakceptować rady nadzorcze, zarządy, a być może także walne zgromadzenia akcjonariuszy poszczególnych stacji telewizyjnych. Wymaga to bowiem zmian w regulaminach uchwalonych dla określenia warunków przyjmowania reklam do emisji. Do porozumienia w tej sprawie pomiędzy RR a przedstawicielami stacji telewizyjnych może dojść jeszcze w czerwcu br. (JP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.