Czy powstanie rodzimy gigant reklamy zewnętrznej?

Coraz bliżej powstania potentata, który w sposób bezdyskusyjny zdominuje polski rynek reklamy zewnętrznej. Podpisana została bowiem umowa przedwstępna, na mocy...

Coraz bliżej powstania potentata, który w sposób bezdyskusyjny zdominuje polski rynek reklamy zewnętrznej. Podpisana została bowiem umowa przedwstępna, na mocy której może wkrótce dojść do połączenia lidera i wicelidera w tym sektorze. Mowa tu o posiadającej 22,4 proc. udziałów firmie AMS oraz firmie Mercurius, kontrolującej 12,6 proc. rynku (dane pochodzą z najnowszego raportu Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej). W ub.r. przychody ze sprzedaży AMS wyniosły 60,9 mln zł, natomiast analogiczna wartość w przypadku Mercuriusa przekroczyła 40,1 mln zł. O fuzji tej przesądzi odpowiednia zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Ń trzeba jednak na nią czekać kilka miesięcy. AMS chce wyemitować akcje, co pozwoli tej firmie na sfinansowanie zakupu 99,9 proc. udziałów w spółce Mercurius Int. Subskrypcja ma wynosić 716 867 nowych walorów, przy czym cena emisyjna nie będzie niższa niż 60 zł za sztukę. Oznacza to, że łączna wartość transakcji wyniosłaby 53,94 mln złotych. Jeżeli UOKiK wyrazi swoją zgodę (maksymalnie ma na to cztery miesiące), to do tej megafuzji w polskiej skali dojdzie jeszcze przed końcem br. (PP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.