UDV zrezygnowała z usług Lowe & Partners na rzecz JWT Co.

Przedstawiciele producenta alkoholi, firmy United Distillers & Vintners, poinformowali o zrezygnowaniu z usług agencji Lowe & Partners Worldwide i przeniesieniu...

Przedstawiciele producenta alkoholi, firmy United Distillers & Vintners, poinformowali o zrezygnowaniu z usług agencji Lowe & Partners Worldwide i przeniesieniu budżetów swoich sztandarowych produktów, tj.: wódki Smirnoff, likieru Bailey's Original Irish Cream oraz rumu Malibu do J. Walter Thompson Co. Powyższa decyzja UDV nie jest wynikiem przetargu, lecz "szczegółowej analizy wyników siedmiu globalnych brandów, które były powierzone Lowe, JWT oraz Leo Burnett". Rzecznik prasowy UDV w oficjalnym oświadczeniu zaprzeczył, jakoby celem tego posunięcia była przede wszystkim redukcja kosztów. Niemniej trzeba tu przypomnieć, że w ostatnich dwóch latach firma ta koncentrowała swoje wysiłki na redukcji ilości współpracujących z nią agencji -w 1997 r. było ich jeszcze ponad 100. UDV nie ujawniło wysokości budżetów, które w ciągu najbliższych miesięcy przesunie do JWT; w ub.r. globalne wydatki marketingowe tego producenta wyniosły 1,2 mld USD. Zdecydowaną większość tej sumy pochłonęły wydatki reklamowe przeznaczone na wsparcie siedmiu kluczowych brandów -w tym 3 wymienionych powyżej -w tej chwili Smirnoff jest drugim alkoholem pod względem wolumenu sprzedaży na świecie (za rumem Baccardi), Bailey's to nr 1 wśród likierów (13 globalnie) pod względem ilości sprzedaży.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.