ARC testuje reklamy funduszy emerytalnych

Agencja ARC Rynek i Opinia wykonała test reklam funduszy emerytalnych. Badanie odbyło się w dniach 8 - 12 marca na...

Agencja ARC Rynek i Opinia wykonała test reklam funduszy emerytalnych. Badanie odbyło się w dniach 8 - 12 marca na próbie kwotowej 302 respondentów, mieszkańców Warszawy, Katowic i Puław. Oceniano, metodą testu audytoryjnego, reklamy trzynastu funduszy emitowane w TV w dniach 1 - 7 marca. Każdy ze spotów, które ułożono w bloki po 8 (w zmienianej kolejności), obejrzało min. 185 respondentów. Celem badania była ocena reklam (czy podoba się, zachęca do przystąpienia, wyróżnia się), postrzeganie ich wad i zalet, stwierdzenie, jaki wizerunek funduszu kreują, jakie cechy przypisywane są każdej z reklam. Wybraliśmy wyniki według kryterium wyróżniania się reklam, podane procenty to suma odpowiedzi "bardzo się wyróżnia", "wyróżnia się" i "raczej się wyróżnia": OFE ego - 83,2, OFE Zurich Solidarni - 79,9, OFE Bankowy - 74, OFE Skarbiec Emerytura - 62,7, OFE Commercial Union - 59,7, OFE PBK Orzeł - 54,8, OFE DOM - 36,8, OFE Nationale Nederlanden - 35,7, OFE Norwich Union - 34,3, OFE Pocztylion - 33,1, OFE AIG - 29,8, OFE Złota Jesień - 28, OFE Pionieer - 22,4. (JS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.