Kontrowersyjna reklama Mercedesa

Jeszcze nigdy w swojej historii reklama Mercedesa (teraz koncern DaimlerChrysler) nie zebrała tak wielu krytycznych opinii. W ostatnio przygotowanej dla...

Jeszcze nigdy w swojej historii reklama Mercedesa (teraz koncern DaimlerChrysler) nie zebrała tak wielu krytycznych opinii. W ostatnio przygotowanej dla tej marki kampanii telewizyjnej i prasowej najbardziej kontrowersyjnym bohaterem był marszałek Tito-osoba bezwzględnie rządząca byłą Jugosławią aż do chwili śmierci w 1980 roku. Kampania jest dziełem lokalnej, mieszczącej się w Ljublijanie, agencji Arih, która na początku br. wygrała przetarg ogłoszony przez dystrybutora aut Mercedes-Benz w Słowenii-firmę Avtocomrc. Jugosłowiański dyktator jest czwartą postacią historyczną pojawiającą się w tej kampanii, poprzednie jednak-a byli to: Juliusz Cezar, Kleopatra oraz Napoleon-nie wzbudziły takich emocji. Spot z Tito pokazuje marszałka, który w 1972 roku kieruje Mercedesem, co opatrzone zostało sloganem "On miał absolutnie wszystko." Przy ww. wymienionych postaciach hasło głosiło "On (ona) miał(a) prawie wszystko." Według niepotwierdzonych informacji niektórzy spośród obywateli Słowenii zażądali w specjalnym liście do kierownictwa koncernu zaprzestania nadawania wersji z marszałkiem Tito, uzasadniając to żądanie "naruszaniem pamięci ofiar komunizmu". Rzecznik prasowy DaimlerChrysler stwierdził, że "po pierwsze nie otrzymaliśmy pisma o takiej treści, ponadto nasi dystrybutorzy są niezależni w działaniach promocyjnych."

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.