Ameryka Łacińska - powstał piwny gigant

Największy browar na kontynencie Ameryki Łacińskiej - Companhia Cervejaria Brahma - połączył się z tamtejszym rywalem Companhia Antartica Paulista. Utworzona...

Największy browar na kontynencie Ameryki Łacińskiej - Companhia Cervejaria Brahma - połączył się z tamtejszym rywalem Companhia Antartica Paulista. Utworzona w ten sposób struktura o nazwie Companhia de Bebidas das Americas (AmBev) będzie pod względem obrotów trzecim piwowarem na świecie (za Anheuser-Busch i Heinekenem). Kampanię anonsującą powstanie tego potentata przygotowała dla brazylijskich stacji telewizyjnych agencja Salles DMB&B z Sao Paulo. AmBev będzie produkować nie tylko piwo, ale także: napoje gazowane, soki owocowe, wodę mineralną, napoje energetyczne oraz mrożoną herbatę. Pod względem łącznych obrotów w zakresie produkcji ww. napojów AmBev będzie piątym co do wielkości koncernem na świecie - w ub.r. obroty wszystkich spółek, które obecnie utworzyły AmBev, wyniosły 2,5 mld USD. Przed połączeniem do Brahmy (właściciela licencji na wytwarzanie brandów Carlsberg i Miller) należała połowa brazylijskiego rynku piwnego oraz 12-proc. udziały w rynkach argentyńskim i wenezuelskim. Pod względem wielkości rocznych wydatków reklamowych, które sięgnęły 115 mln USD, Brahma zajęła w ub.r. 15. miejsce (bezpośrednio wyprzedzając Coca-Colę). Z kolei do Antarctica Paulista (producenta 7. na świecie pod względem wielkości wolumenu sprzedaży marki piwa o nazwie Antarctica) należało 25 proc. największego w Ameryce Południowej rynku brazylijskiego. Wydatki reklamowe Antarctica Paulista sięgnęły w ub.r. 37,2 mln USD - 20 miejsce pod względem wysokości wydatków reklamowych w Brazylii w 1998 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.