BISE wprowadza ogólnopolską sieć agencji opłat Monetia

Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (BISE) uruchamia pod marką Monetia sieć agencji tanich opłat. Na razie jest 150 agencji (na początku br....

Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (BISE) uruchamia pod marką Monetia sieć agencji tanich opłat. Na razie jest 150 agencji (na początku br. BISE kupił gdyńską Skarbonkę), do końca br. ma powstać kolejnych 100, do końca przyszłego roku - 500, a za trzy lata - 1 tys. placówek. Będą one działać na zasadzie franszyzy (koszt uruchomienia placówki to 8-12 tys. zł). Będą to okienka kasowe (np. w urzędach lub spółdzielniach mieszkaniowych), samodzielne kioski (np. w supermarketach) oraz punkty kasowe (podobne do agencji pocztowych). Jak mówi Krzysztof Rykowski, rzecznik BISE, bank szacuje, że dochód z prowizji przeciętnej agencji wyniesie ok. 1,5 tys. zł netto. Zazwyczaj 70 proc. z tego zatrzymuje sobie agent, a 30 proc. trafia do banku (w szczególnych warunkach podział jest po równo). - Mamy nadzieję, że do końca roku wszystkie 250 punktów zostanie obrandowane naszą nową marką Monetia - mówi Rykowski. - O ewentualnym wsparciu reklamowym pomyślimy później i prawdopodobnie będziemy wykorzystywać głównie media lokalne. Autorem wizerunku marki Monetia i systemu identyfikacji wizualnej jest agencja Dragon Rouge. BISE współpracuje też z agencją fullservice'ową Salt & Pepper. Hasło Monetii brzmi: "Bądź pewny. Zapłacone!". W agencjach można regulować rachunki z elektrowni, spółdzielni mieszkaniowej, za telefon etc. Średnia prowizja wynosi 1,60 zł. (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.