Kultywator

Optyczne skrzywienie rzeczywistości

Optyczne skrzywienie rzeczywistości

"Atlas: Doppelganger" Dominiki Słowik to zaskakujący, mocny debiut, który nie może przejść bez echa.

Czytaj więcej
Wszyscy kłamią

Wszyscy kłamią

Psychologowie twierdzą, że okłamie nas każdy, jeśli tylko będzie uważał, że leży to w jego interesie. "Anatomia kłamstwa" to zaskakująco przydatna publikacja, bo uczy, jak wykryć najskrzętniej skrywaną i najbardziej misternie skonstruowaną nieprawdę.

Czytaj więcej
Wszystko, co polskie

Wszystko, co polskie

Książkę "Siódemka" Ziemowita Szczerka można polecić wielbicielom gonzo, gier RPG, Wiedźmina, felietonów Springera, a nade wszystko - pracownikom branży reklamowej.

Czytaj więcej
"Copyfighter" - lustro branży

"Copyfighter" - lustro branży

Polska reklama doczekała się swojej pierwszej powieści branżowej. "Copyfighter" Łukasza Krakowiaka nie oszczędza agencji, klientów, odbiorców i jakości polskiego biznesu. W skondensowanej, wciągającej fabularnej formie.

Czytaj więcej
Gnuśność

Gnuśność

Nad nową powieścią Michela Houellebecqa "Uległość" od stycznia unosi się widmo skandalu. Literacko nie lepsza od "Mapy i terytorium", ale zdecydowanie silniejsza mocą oddziaływania. Houellebecq z ironicznego nihilisty urósł do rangi moralizatora i celnego diagnosty europejskich grzechów.

Czytaj więcej
Polska gość-inność

Polska gość-inność

Trudno wymyślić sobie datę lepszej premiery reportaży Marty Mazuś niż szczytowa fala dyskusji o uchodźcach w Polsce.

Czytaj więcej
Ręce precz od wolnej woli klienta

Ręce precz od wolnej woli klienta

Napisana z polotem, naszpikowana przykładami z funkcjonowania prawdziwych firm książka "Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach" ma szansę stać się elementarzem dla tych, którzy do świata marketingu dopiero wkraczają, oraz podręcznikiem doszkalającym dla tuzów branży.

Czytaj więcej
Gwiazda Davida B.

Gwiazda Davida B.

W tym tygodniu pożegnaliśmy Davida Bowie. Jego osobowość miała przełomowe znaczenie nie tylko dla branży muzycznej, ale nade wszystko dla kultury. Bowie zapisał się również w istotny sposób w historii reklamy.

Czytaj więcej
Reymont w Azji

Reymont w Azji

Po lekturze reportażu "Życie na miarę" co bardziej wrażliwym trudno będzie bezrefleksyjnie dokonać zakupu przecenionej koszulki w popularnej sieciówce.

Czytaj więcej
Szczypta krytyki w rekomendacji nie zaszkodzi

Szczypta krytyki w rekomendacji nie zaszkodzi

"Świadomy klient nie zraża się negatywnymi komentarzami w sieci" - z dr Jolantą Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego rozmawiamy o tym, co Polacy spontanicznie sobie polecają i co odradzają oraz jak z zamiłowania do polecania może skorzystać branża marketingu.

Czytaj więcej